آیا لوازم آرایشی پوست رو خراب میکنن ؟

به نظر شما آیا لوازم آرایشی پوست رو خراب میکنن ؟ آیا کیفیت لوازم آرایشی در سلامت پوست تاثیر داره؟ آیا میشه شب با آرایش خوابید؟ و هزاران سوال دیگه ما اینجاییم به تمام اینها جواب بدیم….

مقدمه

نمی تونین یه روز بدون آرایش رو تصور کنین؟ همه خانمها حتی در ناخودآگاهشون چهره ی بدون آرایش رو نمیخوان. انسان ذاتا بدنبال زیباییست و ما از عشق شما به آرایش قدردانی می کنیم، اما استفاده روزانه از آن می تونه از بسیاری جهات پوست شما رو دچار مشکل کنه. آرایش حاوی مواد شیمیایی و اجزای زیادی است که ممکن است مناسب نوع پوست شما باشد یا نباشد.

برخی از این اجزای غیر دوستدار پوست که در محصولات آرایشی روزمره استفاده میشن، حتی می‌تونند باعث تحریک، خارش و گاهی حتی پیری زودرس بشن.

تا آخر مقاله همراه ما باشید تا تاثیر آرایش خوب و بد و اینکه وقتی مرتب آرایش می کنین چه اتفاقی برای پوست شما می افته… 8 عارضه جانبی آرایش روزمره و کارهایی که می تونید برای بهبودی پوستتون انجام بدین.

خرید عمده لوازم آرایشی

آیا آرایش روزانه برای پوست شما مضر است؟

بسیاری از محصولات آرایش روزانه شما حاوی مواد شیمیایی خشن هستن که می تونند عملکرد سد محافظ پوست شما رو مختل کنن و ورود عوامل بیماری زا به پوست شما رو آسون تر کنند. استفاده منظم از لوازم آرایش می تونه عوارض جانبی مختلفی ایجاد کنه و بر سلامت و درخشش طبیعی پوست شما تأثیر بذاره.

با این حال، این به این معنا نیست که شما اصلا نمی تونین از آرایش استفاده کنین. اگه از چند عادت آرایشی سالم پیروی می کنید و محصولات دوستدار پوست رو انتخاب می کنید، می تونین هر روز آرایش کنین.

8 عارضه جانبی آرایش منظم

این مهمه که بدونین آرایشی که در حال حاضر استفاده می کنین چگونه روی پوست شما تأثیر می ذاره. اگه یک یا چند مورد از عوارض ذکر شده در زیر رو تجربه می کنید، وقت آن است که کاری در مورد آرایش روزانتون انجام بدید.

1.منافذ مسدود شده

اگه به طور منظم آرایش می کنین و آن رو برای مدت طولانی روی پوست خود می ذارید، این احتمال وجود داره که منافذ پوست شما مسدود میشه. این به پوست شما اجازه تنفس نمی ده و آن رو مستعد ابتلا به آکنه، برآمدگی و سایر مشکلات پوستی صورت می کنه. حتی ممکنه متوجه برآمدگی در اطراف چشم خود بشید.

2.پیری نابهنگام

یکی از کارهای مهمی که برای حفظ سلامت پوست خود انجام میدید، محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید هست. زمانی که فراموش می کنین قبل از آرایش از ضد آفتاب استفاده کنین، پوست خود رو در معرض آسیب نور خورشید قرار میدید. موندن آرایش برای مدت طولانی همراه با آسیب های ناشی از نور خورشید می تواند منجر به علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری میشه. همچنین، وقتی قبل از خواب آرایش خود رو پاک نکنید، می تونن وارد منافذ شما بشین،لایه های پوست رو بشکنه و باعث ایجاد چین و چروک بشه.

3.پوست خشک یا چرب

محصولات آرایشی که مناسب نوع پوست شما نیستن، می تونن پوست شما رو خشک یا چرب تر کنن. افرادی که پوست خشک دارند، اگه از آرایشی استفاده کنن که برای نوع پوستشان مناسب نیست، ممکنه که دچار خشکی شدید بشن. به طور مشابه، افرادی که پوست چرب دارن ممکنه بعد از استفاده از محصولات نامناسب، بیش از حد معمول تولید چربی رو تجربه کنن.

4.جوش ها

جوش ها ممکن هست به دلیل عدم تعادل هورمونی، برخی داروها، رژیم غذایی نامناسب و غیره رخ بدند. اما استفاده منظم از لوازم آرایش می تونن به مشکلات شما بیفزاید و باعث ایجاد جوش های مکرر بشن. متخصصان پوست موافق هستن که کسانی که پوست مستعد آکنه دارن باید استفاده از آرایش خود رو محدود کنن. آرایش کمتر می تونه سلامت پوست شما رو بهبود بخشد و جوش های سر سیاه رو هم کاهش بده.

5.واکنش آلرژیک

در حالی که برخی از محصولات آرایشی مشابه به نظر می رسن که، مواد تشکیل دهنده از برندی به برند دیگر متفاوت است. محصولات فرموله شده با مواد ملایم به پوست شما آسیب نمی رسانه. با این حال محصولات حاوی مواد شیمیایی مضر مثل پارابن و SLES می تونن باعث واکنش های آلرژیک بشون. اگه به مواد خاصی حساسیت دارین، چنین محصولاتی می توانند آن رو بدتر کنن. آنها می تونند باعث خارش و ناراحتی پوست شما بشن.

6.تغییر رنگ

آرایش روزانه عوارض جانبی داره اما خوابیدن با آرایش در طول شب می تونه تا حد زیادی به پوست شما آسیب برسانن. رادیکال های آزاد که به دلیل آلودگی و خورشید ایجاد می شون، می تونن بر کلاژن تأثیر بذارند و پوست شما رو ضعیف کرده و منجر به تغییر در رنگ پوست شما بشون. به عنوان مثال، زمانی که رژ لب های ماندگار بیش از 10 ساعت استفاده می شه، رنگ لب های شما رو تیره می کند، زیرا حاوی موادی است که اکسیژن رسانی به لب های شما رو مسدود می کنه.

7.عفونت های چشمی

ناحیه اطراف چشم و پلک شما نازک و ظریف هست. در اینجا نیز از لوازم آرایشی مثل زیرسازی، کانسیلر، سایه چشم، خط چشم و ریمل استفاده می کنین. هر نوع ماده تحریک کننده در آرایش چشم شما می تونه آسیب جدی به چشم شما وارد کنه. حتی می تونه منجر به عفونت چشم بشه.

سازمان غذا و دارو توصیه می کنه قبل از استفاده از هر گونه آرایش چشم، مواد تشکیل دهنده رو بررسی کنید. از استفاده از محصولات مضر مبتنی بر مواد شیمیایی خودداری کنین. محصولات آرایش چشم نیز اگر قبل از خواب پاک نشوند یا برای مدت طولانی استفاده بشن، می تونن سیاهی دور چشم رو تحریک کنن.و مهم ترین فاکتور دقت به تاریخ انقضای محصولات هست چون مواد آرایشی فاسد شده آسیب جدی به پوستتون میرسونه.

خرید عمده محصولات پوستی

8.سرطان

سرطان پوست یکی از شایع ترین سرطان ها در جهان هست. طبق گفته بنیاد سرطان پوست ، یکی از 5 آمریکایی این بیماری رو تجربه می کنه. با این حال، انجمن سرطان آمریکا همچنین ثابت کردکه شواهد بسیار کمی برای نتیجه‌گیری ارتباط محصولات آرایشی با سرطان پوست وجود داره. موادی مانند فرمالدئید، قطران زغال سنگ، آرسنیک، سیلیس و کروم سرطان‌زا هستند.

چه زمانی نباید آرایش کرد؟

در طول تمرینات

برای کسانی که هم عاشق آرایش هستن و هم به تناسب اندام، آرایش کردن در طول جلسه تمرین توصیه نمیشه. در طول تمرین، منافذ چربی و غدد شما باز می شوند. پوشش سنگین آرایش منافذ پوست رو مسدود میکنن و مانع تنفس پوست شما میشه. می تونن باعث آسیب های پوستی مانند چین و چروک، خطوط ریز، آکنه، جوش های سرسیاه، تحریک و غیره میشه.

وقتی تاریخ انقضای مواد آرایشی و بهداشتی شما تموم میشه

مراقب برچسب های آرایش باشین. محصولاتی که تاریخ انقضا آنها تمام شده هست به هیچ وجه برای پوست شما مفید نخواهد بود. در واقع باعث آسیب بیشتر میشه و منجر به تحریک پوست میشه. همچنین، آرایش تاریخ مصرف گذشته می‌تونه حاوی باکتری‌هایی باشه که می‌توانند باعث عفونت پوست میشن.

حرف آخر

درپایان مقاله آیا لوازم آرایشی پوست رو خراب میکنن ؟ به این حقیقت پی میبریم که مواد آرایشی باکیفیت و مناسب با پوستتون و همچنین محصولات پوستی باکیفیت حتی باعث شادابی پوست شما میشه.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقب از پوست رو در آسون ترین راه با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار داده فقط کافیه محصول مورد نظر خودتون رو کلیک کنید.