آیا لوازم آرایشی برای جنین خطر داره ؟

لوازم آرایشی و بهداشتی حاوی مواد شیمیایی مختلفی هستن که ممکن هست سرطان زا و مختل کننده غدد درون ریز باشن و برای جنین خطر داره. تغییرات زنان در استفاده از لوازم آرایشی در دوران بارداری و درک خطر آنها از این محصولات به طور گسترده مورد بررسی قرار نگرفته. هدف اصلی این مطالعه توصیف نسبت زنان باردار در تغییر استفاده از لوازم آرایشی و نسبت زنان غیرباردار که در صورت باردار شدن قصد انجام این کار را دارند. اهداف ثانویه مقایسه، در میان زنان باردار، نسبت افرادی که از لوازم آرایشی قبل و در طول بارداری استفاده می‌کنند، و توصیف درک خطر این محصولات در بین زنان باردار و غیرباردار بوده. در مقاله آیا لوازم آرایشی برای جنین خطر داره ؟به محصولاتی که برای جنین ضرر دارن رو باهم بررسی میکنیم.

خرید عمده محصولات آرایشی

شاید این اولین چیزی نباشه که در هنگام بارداری به تغییر در استفاده از آنها فکر می کنین، اما موادی در محصولات زیبایی، آرایشی و مراقبت از پوست رایجی وجود داره که باید در دوران بارداری از آنها دوری کنین.

روغن های ضروری پوست

معمولا تصور میشه که روغن های ضروری جایگزینی طبیعی برای محصولات زیبایی هستنن. با این حال، آنها توسط FDA ارزیابی نمی شن و نیازی به پیروی از استانداردهای برچسب گذاری دقیق ندارن. روغن‌های ضروری انواع و غلظت‌های متفاوتی دارن، بنابراین اظهار نظر کلی در مورد اینکه آیا باید از آنها در دوران بارداری استفاده کنید یا نه، سخت هست، اما چندین مورد با نگرانی‌های عمده سلامتی در صورت استفاده در دوران بارداری مرتبط هستن. قبل از استفاده از روغن های ضروری در دوران بارداری، اول با پزشک خود صحبت کنین و مطمئن بشید که قرار گرفتن در معرض استفاده از آن برای جنین خطر نداره و حتما به مقدار مطمئن محدود کنین.

آیا در دوران بارداری باید از محصولات طبیعی و ارگانیک استفاده کنم؟

درک این نکته مهم است که هر ماده ای که در یک محصول آرایشی استفاده می شود، صرف نظر از اینکه “طبیعی” یا “ساخت بشر” باشه، باید ایمن باشه تا مطابق با قوانین سختگیرانه استاندارد بهداشت جهانی باشه. “ساخت انسان” به معنای مخالف “طبیعی” یا “ارگانیک” نیست و هیچ تاثیری بر بی خطر بودن یک ماده برای استفاده نداره.مصرف کنندگان، به ویژه زنان باردار و مادران تازه وارد، می تونند از ایمنی تمام محصولات آرایشی و بهداشتی خریداری شده از برندهای معتبر دنیا اطمینان داشته باشن و اگه لوازم آرایشی از مواداولیه استاندارد باشه و مهم تر از آن فاقدسرب باشه هم برای جنین خطر نداره.

آیا می تونم در دوران بارداری یا شیردهی موهایم رو رنگ کنم؟

رنگ کردن موهای خود در دوران شیردهی یا بارداری بی خطر هست.مثل همیشه، پیروی از دستورالعمل های محصول و انجام تست هشدار آلرژی طبق دستور 48 ساعت قبل از رنگ کردن موهای خود، هر بار ضروری هست اما چیزی که مهمه اینه که استفاده از لوازم آرایشی دارای سرب و رنگ مو چون مواد شیمیایی زیادی دارن برای جنین خطر داره و در ماهای اول بارداری باید در استفاده از این محصولات برای حفظ سلامت جنین دوری کرد.

آیا استفاده از لوسیون های برنزه کننده در دوران بارداری یا شیردهی بی خطر است؟

بله، استفاده از محصولات برنزه کننده در دوران بارداری و در دوران شیردهی بی خطر هست، اگرچه احتمالاً نمی خواید آن رو کل بدن خود پخش کنید چون استشمام آن برای کودک و جنین خطر داره . بعضی از مادران نگران تاثیر مواد آرایشی بر شیر مادر خود هستن. شواهدی وجود نداره که نشان دهد لوازم آرایشی شیر مادر رو ناامن می کنه.

آیا استفاده از لوازم آرایش در دوران بارداری بی خطر است؟

آره. گاهی اوقات افراد می پرسند که آیا قرار گرفتن در معرض مواد آرایشی در دوران بارداری ممکن هست باعث ایجاد ناهنجاری در رشد نوزاد بشه؟ چنین ادعاهایی باعث ایجاد نگرانی و ناراحتی غیر ضروری برای مصرف کنندگان میشه چون دلیلی برای نگرانی وجود نداره.انتخاب محصولات آرایشی یک چیز بسیار شخصی هست، اما این تصمیم نباید ناشی از ترس از ایمنی باشه. قانون ایجاب می کنه که تمام محصولات آرایشی قبل از فروش در دنیای برندها باید ایمن باشند. صنعت آرایشی و بهداشتی مسئولیت خود رو در قبال مصرف کننده خیلی جدی می گیره ولی ایمنی و سلامت مهم ترین اولویت برای تولید کردن انواع لوازم آرایشی و مراقبت پوست هست.

قوانین سختگیرانه ای وجود داره تا اطمینان حاصل بشه که محصولات آرایشی هیچ آسیبی به سلامت انسان وارد نمی کنه. این موردی هست که متأسفانه کسی در جایی می‌تونه به یک ماده استفاده شده در محصولات آرایشی واکنش نشان بده، بنابراین همه محصولات آرایشی فهرست کاملی از مواد تشکیل دهنده رو نشان میدن و خیلی مهم هست که همیشه دستورالعمل‌های روی بسته رو دنبال کنید. مهمترین الزام ایمنی این هست که یک ارزیابی ایمنی دقیق روی هر محصول آرایشی قبل از قرار گرفتن در قفسه انجام میشه.

قوانین آرایشی همچنین استفاده از هشدارهای مناسب رو در صورت لزوم الزامی می کنه، بنابراین برچسب محصولات آرایشی به وضوح نشان میده که آیا خطراتی برای زنان باردار وجود داره یا خیر. با این حال، چنین برچسب‌هایی نادر هستن چون ارزیابی ایمنی توسط متخصصان واجد شرایط انجام میشه که میی دونن لوازم آرایشی ممکنه توسط زنان باردار استفاده بشه یا ممکنه که در آن زمان از بارداری خود آگاه نباشند. بنابراین، تا زمانی که لوازم آرایشی برای استفاده در بارداری ایمن نباشه، در بازار عرضه نمی شه.

چه لوازم و موادی مضر هستن؟

ضد آفتاب های شیمیایی:

آووبنزون، هموسالات، اکتیسالات، اکتوکریلن، اکسی بنزون، اکستینوکسات، منتیل آنترانیلات و اکستوکریلن که اگه در فرمولاسیون مشاهده کردید خریداری نکنید.

خرید عمده محصولات پوستی

پارابن:

پروپیل، بوتیل، ایزوپروپیل، ایزوبوتیل و متیل پارابن از تمامی اینها در دوران بارداری اجتناب کنید.

سخن آخر

ما مطمئن هستیم که در دوران بارداری شما اصول اولیه بارداری رو رعایت کرده اید و نکات مهمی که باید رعایت کنید اینه که از نوشیدنیهای الکی دوری کنید و حتی مصرف قهوه رو در این دوران به صفر برسونید. قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید،و تمامی این ها رو میدونید اما وقتی نوبت به مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست می رسه. و آرایش، شما احتمالا بیشتر از کمی سردرگم شده اید. ما شما رو سرزنش نمی کنیم. لیست مواد تشکیل دهنده می تونه دلهره آور باشه، بنابراین ما این تحقیق رو انجام دادیم و آن رو برای شما ساده کردیم و طبق مقاله بالا تا حدود زیادی به آگاهی کامل تری رسیدید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه باکیفیت ترین محصولات روز دنیا رو با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده چون لایق زیبایی و سلامتی هستید.