چیکار کنیم رژلب پاک نشه؟

چیکار کنیم رژلب پاک نشه؟این سوال برای همه خانمها بی شک پیش اومده،خصوصا در فصل تابستان که همراه عرق رژلب پاک میشه.

همراه ما باشین در این مقاله چیکار کنیم رژلب پاک نشه؟ تا شما رو با روش هایی آشنا کنم که مانع پاک شدن و پخش شدن رژ شما میشه

راه های افزایش دوام رژ لب

برای افزایش ماندگاری رژ‌ لب به چه وسایلی نیاز دارین؟

  • پرایمر لب
  • خط لب
  • رژلب
  • دستمال کاغذی
  • پودر آرایشی یا پنکک
  • براش کوچک

به یاد داشته باشین وقتی قرار هست رژلب بزنین باید لب‌های سالم و هیدراته داشته باشین. خشکی لب یا پوسته شدن اون مانعی برای داشتن یک رژلب زیبا روی لب هستن. پس قدم اول آماده‌سازی لب‌ها هست.

خرید عمده محصولات ارایشی و بهداشتی

آماده‌سازی

برای این کار ابتدا با استفاده از یک مدل اسکراب لب، سلول‌های مرده رو از بین ببرین. شما می تونین اسکراب لب رو به صورت کارخونه ای بخرین و یا در خانه درست کنین.

یکی از آسان‌ترین اسکراب‌ها، اسکراب روغن نارگیل وعسل هست. یک قاشق عسل، یک قاشق روغن نارگیل و دو قاشق شکر وسایلیه که برای اسکراب احتیاج دارین. تمام مواد رو داخل ظرف بریزین و خوب مخلوط کنین. سپس مقداری از اون رو با انگشت بردارین و روی لب‌هاتون بگذارین.

به مدت دو الی سه دقیقه روی لب‌های خود به صورت دورانی ماساژ بدین. بعد از آن اجازه بدین کمی روی لب بمونه و با دستمال به آرامی پاک کنین. عسل خاصیت ترمیم‌کنندگی و آبرسانی داره. روغن نارگیل هم لب رو تغذیه می‌کنه. دانه‌های شکر وظیفه حذف سلول‌های مرده لب رو بر عهده دارن. بعد از این‌که اسکراب رو از روی لب پاک کردین، برای تغذیه و رطوبت بیشتر از بالم لب استفاده کنین. آرایش خود رو شروع کنین و هر موقع نوبت به آرایش لب رسید، بالم لب رو به آرامی پاک کنین.

خط لب بکشین:

دور لب ها رو با خط لب شکل بدین و فرم ایده دلخواهتون رو به اون ها ببخشین، ساختار رژلب طوریه که نمیشه دور لب ها را مرتب و زیبا فرم بدین پس با خط لب که خشک تر و نازک تره دور لب ها رو پر کنین. خط لب چون خشکه به این زودی ها از روی لب پاک نمیشه.

1. با یک مداد همرنگ لب یا رژلب‌تون کار رو شروع کنین؛ اول خط بالایی لب رو پررنگ کنین.

2. خط بالایی لب رو کمی به سمت داخل گســترش بدین تا لب‌ها حالتی یکنواخت پیدا کنن.

3. حالا با همون مداد خط پایین لب رو پررنگ کنین.

4. خط رو کمی پهن‌تر بکشین تا حالت لب کاملا خودش رو نشون بده.

5. در نهایت تمام جاهای خالی لب رو با مداد پررنگ و رنگ لب رو کامل یکنواخت کنین.

رژ لب با کیفیت استفاده کنین:

برای افزایش دوام رژ لب تون یک برند با کیفیت و با دوام تهیه کنین واز رژ لب های خیلی ارزون قیمت که خیلی زود پاک می شن، استفاده نکنین.

ترکیب رنگ رو فراموش نکنین

مخلوط و قاطی کردن رنگ‌ها، هم یک تفریحه و هم روشی برای ایجاد رنگ دلخواه  مورد نظر. رنگ‌های مواد آرایشی رو هم میشه با هم مخلوط کرد و به یک رنگ جدید رسید؛ اگر دقت کرده‌باشین آرایشگرها حرفه‌ای هم هرگز از یک رنگ رژ استفاده نمی‌کنن و به همین دلیل هم هست که نتیجه نهایی کارشون متفاوت و تک میشه.

چطور مشکلات رو حل کنین؟

برای لب‌‌های رنگ پریده:

 سراغ رنگ‌‌های مات برین، مثل صورتی کمرنگ یا بژ روشن؛ چرا که رنگ‌های تیره روی لب‌های رنگ‌‌پریده بیش از اندازه جلب توجه می‌کنن؛ بنابراین چنین رنگ‌هایی رو خیلی ملایم روی لب‌ها بنشونید.

 برای لب‌های خیلی تیره:

رژهای پررنگ و رژ‌هایی با تم رنگ آبی برای شما مناسب هست. رنگ‌‌های روشن روی لب‌های تیره خاکستری و متمایل به سیاه جلوه می‌کنه.

لب‌هایی با رنگ غیر یکنواخت:

 اگر سراغ رنگ‌های تیره میرین قسمت داخلی لب پایین رو صورتی کنین یا یک لب رو رنگ روشن بزنین و لب دیگه رو تیره شما می تونین با این روش رنگ‌ طبیعی لب‌های خودتون رو هم بپوشونین و هم در صورت تمایل اون رو برجسته‌تر کنین.

  • یعنی از یک رنگ ملایم برای لب کمرنگ‌تر استفاده کنین و رنگ تیره‌تر برای قسمت دیگر لب.
  • برای مخفی کردن این حالت اول روی قسمت کمرنگ‌تر لب به عنوان پایه کمی رنگ تیره بزنین و بعد رژلب همیشگی رو استفاده کنین.

خرید عمده محصولات آرایشی

روی لبتان پودر بزنین:

برای افزایش ماندگار بودن رژلب باید مقداری پودر روی لب هاتون بزنین با این کار خیال تون راحت باشه که رژلب تون تمام طول روز روی لب هاتون میمونه.

برای افزایش ماندگار بودن رژلب می تونین از کانسیلر یا فوندیشن یا لایه بسیار نازکی از پودر پنکیک قبل از استفاده رژ استفاده کنین.

کانسیلر رنگ طبیعی لب ها رو محو می کنه تا رنگ واقعی رژ لب ظاهر نشه. پودر از جابجایی ماده رژ جلوگیری کرده و اون رو سرجای خودش نگه میداره.

می تونین برای افزایش ماندگاری رژ لبتون پس از اینکه رژ لب رو زدین یک دستمال یک لا روی لبتون قرار بدین و بعد یک پودر مات رو به آرامی روی اون پخش کنین تا رژ لبتون برای ساعت ها ماندگار بشه.

رژلب مات استفاده کنین:

حالا باید از رژلب مات استفاده کنین، شمایی که دوست دارین رژلب تون ساعات طولانی روی لب تون بمونه باید دور رژلب های مایع و براق رو خط بکشین چون این گونه رژلب ها خیلی زود پاک میشن. خوبی رژلب های مات اینه که در جشن ها و مهمانی ها بعد از نوشیدنی رد رژلب تون روی لبه لیوان نمی مونه.

دستمال را روی لبانتان بگذارین:

برای افزایش ماندگاری رژ لبتون، ابتدا یک لایه نازک رژ لب بزنین و سپس یک تکه دستمال کاغذی بین لب بالا و پایین خود قرار بدین و به آرامی روی دستمال فشار بدین تا هرگونه ماده اضافی غیر از رژ از روی لب ها پاک بشه و دوباره رژ بزنین. اینجوری چربی رژ حذف و رنگدانه ها و موم آن می مونه.

رژ قرمز سرطان‌زاست

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده که رژ لب‌هایی که رنگ‌های قرمز دارن، حاوی مقادیر زیادی سرب هستن که برای سلامت مصرف‌کنندگان خطرناکه و باید با مواد بی‌خطر جایگزین بشن .سرب ماده‌ای هست که قابلیت جذب شدن از راه پوست رو داره. این ماده وقتی وارد بدن می‌شه علائم مسمومیت ایجاد می‌کنه و نخستین علامتش هم کم‌خونی شدید هست. البته سرب به هیچ وجه خاصیت ایجاد سرطان پوست نداره و فقط به‌دلیل اینکه ممکنه در محصولاتی مثل رژ لب که میل می‌شن، و جذب دستگاه گوارش می‌شن، ایجاد مسمومیت کنه.

سخن آخر

رژلب زدن حتی به تنهایی صورت شما رو بشاش و سرحال نشان می‌دهه. پس جایگاه ویژه‌ای نسبت به باقی قسمت‌های آرایش داره. ما در این مقاله چیکار کنیم رژلب پاک نشه؟ کامل‌ترین روش ماندگار کردن رژلب رو توضیح دادیم. اگر در این موضوع تجربه‌ای دارین، با ما به اشتراک بگذارین.

سوالات متداول در مورد افزایش ماندگاری رژ لب

چرا رژلب از روی لب پاک می‌شه؟

به دلیل وجود مواد روغنی در فرمول ساخت اکثر رژلب‌ها به آسانی از روی لب پاک می‌شه.

برای افزایش دوام رژلب چه کار باید کرد؟

از رژلب‌هایی که دوام بیشتری دارن استفاده کنین. رژلب‌های مات و ۲۴ ساعته مناسب هستن. اضافه رژلب رو با فشار دستمال کاغذی روی اون بگیرین. در آخر روی اون پودر فیکس بزنین.