چطور از گناوه لوازم آرایشی عمده خرید کنیم؟

ما در مقاله چطور از گناوه لوازم آرایشی عمده خرید کنیم قصد داریم به معرفی انواع لوازم آرایشی و کاربرد آنها بپردازیم پس تا انتهای مقاله چطور از گناوه لوازم آرایشی عمده خرید کنیم همراه فروشگاه دوشیزه باشید

محصولات زیبایی و آرایشی انواع مختلفی دارند که محصولات آرایشی صورت، چشم و ابروها از مهم‌ترین‌ گزینه‌ها می‌باشند.

انواع لوازم آرایشی صورت

فاندیشن (Foundation)

فاندیشن همان چیزی است که باعث می‌شود پوست شما بی عیب و نقص به نظر برسد. این محصول رنگ پوست شما را یکدست می‌کند و هر گونه لکه‌های پوستی و تغییر رنگ روی صورت شما را پنهان می‌کند.
مهم‌ترین جنبه فاندیشن که باید در نظر گرفته شود، پوشش دهی فوق‌العاده آن است.
اگر می‌خواهید پوشش سبک‌تری داشته باشید، از مرطوب کننده‌های رنگی استفاده کنید، ولی اگر علاقه‌مند به پوشش دهی بیشتری هستید، فاندیشن مایع و یا فرم کلاسیک فاندیشن بهترین گزینه برای شماست.

کانسیلر صورت و چشم (Concealer)

کانسیلر اغلب برای پوشش‌ دهی بیشتر لک‌ها و تیرگی‌های پوستی به کار می‌رود. همچنین می‌تواند برای روشن‌تر کردن برخی قسمت‌های صورت و زیر چشم‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
کانسیلرها غلیظ‌تر، جامدتر و پایدارتر از کرم پودرها بوده و پوشش بیشتری ایجاد می‌کنند و به دو دسته‌ی کلی کانسیلر زیر چشم و کانسیلر صورت تقسیم می‌شوند

برنزه کننده (Bronzer)

با توجه به افزایش محبوبیت پوست برنزه در بین خانم‌ها و در سال‌های اخیر، پودرهای برنزه کننده جایگزین بسیار خوبی برای شیوه‌های پر دردسر برنزه کردن پوست هستند.

به علاوه با این روش، هر زمان که دلتان برای رنگ پوستتان تنگ شد، تنها کاری که باید بکنید این است که صورتتان را بشویید!
برنزرها بعد از فاندیشن و کانسیلرها روی پوست اعمال می‌شوند، کار برنزرها بخشیدن سایه و رنگ‌های طبیعی به پوست است.

در انتخاب برنزر، سعی کنید برنزر مناسب برای تن پوست خود را انتخاب کنید تا بعد از استفاده رنگ پوستتان  طبیعی جلوه کند، نه خیلی نارنجی و نه خیلی تیره.

کانتورینگ (Contouring)

کانتور کردن به معنای سایه زدن است و یک تکنیک آرایشی است که برای آن لوازم آرایشی خاصی وجود دارد، از کانتورینگ برای تقویت و برجسته سازی اجزای صورت و یا بدن استفاده می‌شود.
کانتورینگ معمولا به صورت سرد و گرم رنگ بندی شده است، که می توان از آن برای ایجاد یک یا دو سایه تیره تر و یا روشن تر از رنگ پوست در مناطق مختلف صورت مانند گونه‌ها، کنار بینی، حاشیه صورت، فک، نقطه T شکل (خط روی بینی و بالای ابروها) که مایلیم به شکل برجسته و یا ریز نشان داده شوند، استفاده کرد.

هایلایتر (Highlighter)

هایلایتر برای ایجاد درخشش بیشتر در برخی نقاط صورت به کار می‌رود و میتوان گفت در کارایی برعکس برنزر عمل می‌کند.
برای آنکه قسمتی از صورت شما مورد توجه بیشتری قرار گیرد، از روشنایی مختصری در آن قسمت صورت خود استفاده می‌کنید تا توجه را به برخی نقاط صورتتان جلب کنید. برای این کار، تنها چیزی که نیاز دارید یک هایلایتر است.

رژگونه (Blush)  

رژگونه وسیله‌ای است که برای رنگ و فرم دادن به برخی نقاط صورت مخصوصا گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برای بسیاری از افراد، رژگونه مطلوب‌ترین گزینه در لیست لوازم آرایش آن‌ها است.
هنگامی که شما هیچ آرایش خاصی ندارید، می‌توانید یک رنگ طبیعی روی گونه‌های خود ببینید. اما، پس از استفاده از فاندیشن و کانسیلر برای آرایش صورت خود، شما این رنگ طبیعی را می‌پوشانید تا بتوانید پوستی یکنواخت‌تر برای آرایش خود بدست آورید.
رژگونه بهترین گزینه برای ایجاد دوباره رنگ بر روی گونه‌های شما است.
رنگ‌های مختلف رژگونه وجود دارد، که افراد بر طبق سلیقه خود از آن‌ها استفاده می‌کنند، رژگونه‌ها معمولا به صورت مایع، خمیری یا پودری در دسترس هستند. که در بین آنها رژگونه پودری رایج‌ترین نوع است.

مداد ابرو (Pencil Eyebrow)

مداد ابرو معمولا برای رنگ بخشیدن و پر کردن ابروهای شما می‌تواند گزینه خوبی باشد، تقویت ابروها می‌تواند ظاهر کل صورت شما را تغییر دهد، به همین دلیل آرایش ابرو از مراحل مهم در آرایش چهره است.
ساده‌ترین راه برای پر کردن و شکل دادن به ابروهایتان داشتن مداد ابرو است.
در استفاده از مداد ابرو دقت داشته باشید که رنگ مدادتان با رنگ ابرویتان سازگار باشد تا بعد از استفاده ظاهری طبیعی به ابروهایتان ببخشد.

ریمل ابرو (Mascara Eyebrow)

ریمل ابروها برای حفظ حالت ابرو عالی هستند.
استفاده از ریمل ابرو روشی ساده و موثر برای حالت دادن و پر پشت کردن موقتی ابروها است، به خصوص برای افرادی که از کم پشتی یا نامرتب بودن ابروها رنج می‌برند.

سایه ابرو (Eyebrow shade)

آخرین گزینه از انواع لوازم آرایش ابرو سایه ابرو می‌باشد.
سایه ابرو، دقیقا مانند مداد ابرو، برای پرکردن فواصل بین تارها و فرم دهی به ابروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید لوازم آرایش از گناوه

اسپری فیکس کننده (Fixing spray)

بعد از استفاده از لوازم آرایشی شاید تعجب کنید که، چگونه این همه مواد آرایشی بر روی صورت شخص باقی می مانند؟ اینجاست که اسپری‌های فیکس کننده معرفی می‌شوند.
این محصول تنها یک هدف دارد: آرایش شما را برای مدت طولانی روی صورتتان نگه دارد و از حرکت، ذوب شدن و محو شدن آرایش جلوگیری کند.
این محصول پرکاربرد نیست، اما در مورد آرایش‌های غلیظ‌تر و گریم‌های تخصصی و همچنین، اگر در شرایطی قرار دارید که محیط خیلی گرم بوده و باعث عرق کردن صورت شما می‌شود، اسپری فیکس کننده بهترین دوست شما است.

رژ لب (Lip Stain)

محبوب‌ترین و قابل دسترس‌ترین وسیله در لیست لوازم آرایشی خانم‌ها رژ لب است، که استفاده از آن نیز فوق‌العاده آسان می‌باشد.
رژلب‌ها، برای افزودن رنگ و بافت به لب‌ها استفاده می‌شوند و در انواع مدل‌های مات، براق و ضد آب موجود هستند.

کرم های bb و cc

در صورتی که نسبت به استفاده روزانه از کرم پودر علاقه ندارید، می توانید از انواع کرم BB یا کرم CC استفاده کنید. این نوع از کرم های رنگی می توانند به عنوان جایگزین کرم پودر برای آرایش روتین و روزانه استفاده شوند. این کرم ها به اندازه ی کرم پودر سنگین نیستند و برای مواقعی که نیازی به آرایش سنگین نیست مانند محل کار یا استفاده روزانه مناسب هستند.

کرم پودر

در صورتی که قصد رفتن به مجالس را دارید یا می خواهید پوششی قوی روی پوست خود داشته باشید، می توانید از کرم پودر سازگار با پوست خود استفاده نمایید. بهتر است بدانید که استفاده از کرم پودر به صورت روزمره توصیه نمی شود اما وجود آن در لیست لوازم آرایشی شما از ضروریات است. هنگام خرید کرم پودر توجه کنید که حتما کرم پودر همرنگ با پوست خود را خریداری کرده و از استفاده از محصولات با برندهای متفرقه بپرهیزید.

تذکر ضروری

توجه داشته باشید که خرید و استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب می تواند صدمات گاها جربان ناپذیری را به پوست شما وارد کند. بنابراین به شما توصیه می کنیم که هنگام خرید، اولویت اول را به کیفیت محصولات بگذارید. با این روش در طولانی مدت در هزینه های درمانی خود صرفه جویی کرده اید و همچنین از وارد شدن صدمات و بیماری های پوستی جلوگیری نموده اید. هدف از این گفته این نیست که صرفا از لوازم آرایشی گران قیمت استفاده کنید اما ترجیحا از محصولاتی استفاده نمایید که قبلا کیفیت خود را به اثبات رسانده باشند و بدانید که پشت قیمت بسیار ناچیز برخی از اجناس دلیلی نهفته است.

در آرایش‌های کلاسیک نباید سایه را در حجم زیاد و کلفت پشت پلک‌تان بزنید.

در این نوع آرایش‌ها باید سایه مانند خط چشم اما رنگی عمل کند. بهتر است برس‌هایی که سر نازک و زاویه‌دار دارند را برای این کار انتخاب کنید. این وسیله با موهای ظریف و نازکی که دارد می‌تواند یک نوار باریک سایه پشت پلک و نزدیک رویش مژه‌ها ایجاد کند و مژه‌های‌تان را پرتر نشان دهد. زاویه‌دار بودن این برس موجب می‌شود کنترل بیشتری در کشیدن خط سایه داشته باشید.

خرید لوازم آرایش از گناوه

برس‌ها را چطور تمیز کنیم

  • از آنجا که برس‌های آرایشی هر روز با پوست شما در تماس هستند، می‌توانند مخزن باکتری‌ها باشند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث ایجاد عفونت‌های بیشتر شوند، ضمن اینکه برس‌ها زمانی که تمیز باشند بهتر عمل می‌کنند و باعث نرمی پوست و ماندگاری بیشتر آرایش می‌شوند. حداقل ماهی یک بار برس‌های‌تان را بشویید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:
  •  با شامپو بشویید
  • برس‌تان را در ظرفی که شامپوی بچه ریخته‌اید بچرخانید.
  • با آب شست‌وشو دهید
  • آب گرم را باز کنید و برس را در جریان آب گرم قرار دهید تا خوب شامپو از میان موهای برس برود، این کار باعث می‌شود چربی‌ها از آن زدوده شوند.
  • خشک کنید
  • آب اضافی برس را با حوله بگیرید وموهای برس را حالت دهید و به آن شکل دهید. برای این‌کار با دست‌های تمیز موهای قلمو را در جهت مناسب بکشید. بهتر است این کار را شب انجام دهید و تا صبح به برس دست نزنید تا خشک شود.

کلام آخر

لیست لوازم آرایشی ارائه شده در این مقاله می تواند بر حسب نیاز شما تغییر کند. باید بدانید که برخی از آن ها مناسب آرایش روزانه و برخی نیز برای استفاده در میهمانی ها و مجالس هستند.

شما می توانید با توجه به نیاز و نوع استفاده خود، تعدادی از محصولات ذکر شده را یادداشت کرده و لیست لوازم آرایشی خود را به مرور زمان تهیه کنید. پس از مدتی شما یک کیف لوازم آرایش کاربردی و حرفه ای خواهید داشت.

سوالات متداول در رابطه با کاملترین لیست لوازم آرایشی مورد نیاز خانم ها

کاملترین لیست لوازم آرایشی زنانه شامل چه لوازمی است؟
برای آگاهی داشتن از فهرست کامل لوازم آرایشی می توانید به مقاله چطور از گناوه لوازم آرایشی عمده خرید کنیم؟ به سایت دوشیزه مراجعه کنید و لیست کامل لوازم آرایشی مناسب خود را تهیه کنید.

برای آرایش کامل و حرفه ای پوست صورت به چه لوازم آرایشی نیاز دارید؟
در این مقاله به چندین ابزار آرایشی برای آرایش حرفه ای پوست صورت اشاره شده و هر کدام به طور مجزا تشریح شده است.

انواع لوازم آرایش چشم چیست؟


لوازم آرایش برای آرایش چشم مانند پرایمر چشم، ریمل، مداد، خط چشم، سایه و…. هستند که هر کدام دارای انواع و اقسام گوناگونی می باشند.