چطوری لکه ریمل و رژلب رو از روی لباس پاک کنیم؟

چطوری لکه ریمل و رژلب رو از روی لباس پاک کنیم؟امروز این سوال مهم و کاربردی رو مطرح کردیم تا شما رو از شر لکه های آرایشی روی لباس هاتون نجات بدیم

همراه ما باشین تا این به این سوال چطوری لکه ریمل و رژلب رو از روی لباس پاک کنیم؟ پاسخ بدیم

خمیر دندان برای پاک کردن لکه رژ لب

برای پاک کردن لکه رژ لب خمیر دندان بر روی لباسی که لکه شده بمالین و بعد لباس رو مطابق معمول بشویین تا لکه رو به طور کامل از بین ببرین.

استفاده از صابون برای پاک کردن لکه رژ لب

برای رفع لکه رژ لب از روی لباس ابتدا لکه رو با یک شوینده ملایم مثل صابون بشویید تا پاک و تمیز شه.

استفاده از اسپری مو برای لکه رژلب

اسپری مو در مواقع می تونه به شما کمک کنه تا از شر لکه های رژ بر روی لباستون خلاص بشین .

اسپری رو روی لکه اعمال کنین و سپس اجازه بدین تا خشک بشه و بعد از یک دستمال مرطوب استفاده کنین و روی لکه بکشین. فقط توجه داشته باشین، که از اسپری ای استفاده کنین که حاوی الکله، در غیر اینصورت جواب نخواهید گرفت.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

الکل برای از بین بردن لکه رژ یا لوازم آرایشی چرب

یک تکه پنبه را در الکل خیس کنید و سپس روی لکه بمالین، که به سرعت باعث رفع اون می شه.

الکل لکه های ناشی از رژ لب و هرگونه لوازم آرایشی چرب و مومی رو نیز راحت تر رفع میکنه.

از بین بردن لکه رژ با آمونیاک

محلول های پاک کننده مثل مواد شوینده مایع، الکل ایزو پروپیل و آمونیاک، چربی ها رو در خود حل می کنن. پس ابتدا لکه ی رژ لب رو با پارچه ی مرطوب تمیز کنین، سپس از محلول تون استفاده کنین و لباستون رو بشویین و آبکشی کنین.

پاک کردن لکه ریمل

برای پاک کردن لکه ریمل، بهتره اون رو با یک حلال روغنی مخصوص موجود در خشکشویی ها پاک کنین. حلال های روغنی، سبب از بین رفتن چسبندگی پروتئین ها در ریمل می شن. برای پاک کردن لکه ریمل حلال رو روی لکه قرار بدین تا خشک شه، سپس محکم برس بکشین و با توجه به نوع پوشاک اون رو بشویین.

پاک کردن لکه لاک ناخن با نوار چسب

برای پاک کردن لکه لاک ناخن، سرعت عمل بسیار مهمه و بهتره سریع اون رو پاک و برطرف نمود بدین طریق که یک نوار چسب تمیز رو روی لکه بچسبونین و مانند یک نوار مومی بکشین تا به آسانی لاک کنده شه.

پاک کردن لاک با استون

یک دستمال کاغذی را به استون آغشته کنین و روی لک گذاشته و فشار بدین تا لاک از روی لباس به روی دستمال منتقل شه.

دوباره دستمال کاغذی استونی رو روی لک بگذارین و این کار را تا پاک شدن کامل لاک به دستمال ادامه بدین و هر بار، جای دستمال کاغذی رو تغییر بدین تا دوباره لباس رو لک نکنه.

قبل از استفاده از استون برچسب روی لباس رو چک کنین و استون رو روی پارچه های استات یا سلولز تری استات استفاده نکنین زیرا با پارچه ذوب می شه.

استفاده یک سشوار برای رفع لکه کرم پودر

اگر شما از هرگونه کرم پودر شل بر روی صورتتون استفاده کردین، میدونین که ممکنه بر روی لباستون چکه کنه، مخصوصا اگر لباس تیره باشه و کرم روشن و یا بالعکس که بیشتر خود رو نشون میده.

پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع صورت

برای این مواد، پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع صورت که روغنی هستن از صابون های مایع و مواد شوینده لکه بر که می تونن چربی رو از بین ببرین استفاده کنین بدین طریق که ابتدا با پارچه ی تمیز مواداضافه رو پاک کنین و سپس پاک کننده تون رو روی لکه بمالین و ماساژ بدین تا لکه از بین بره.

خرید عمده محصولات آرایشی

پاک کردن لکه رنگ مو

یکی از سخت ترین لکه هایی که می شه اون رو پاک کرد لکه رنگ مو هست . برای پاک کردن لکه رنگ مو از روی لباس از الکل استفاده کنین. همچنین از یک حلال، مانند تربانتین یا مایع های سبک تر برای از بین بردن لکه استفاده کنین.

پاک کردن لکه رنگ مو با جوش شیرین

کمی جوش شیرین رو با کمی مایع ظرفشویی در مقداری آب بریزین و مخلوط کنین. این ترکیب در پاک کردن لکه های رنگ از روی لباس موثره.

پاک کردن لکه لوسیون با گلیسرین

اگر احیانا هنگام استفاده از لوسیون مقداری از اون روی لباس شما لک ایجاد کرد برای از بین بردن اون از گلیسیرین استفاده کنین ابتدا گلیسیرین رو روی لکه بچکانید و چند دقیقه بعد لباس رو با آب سرد و مایع ظرفشویی بشویین.

پاک کردن لکه ضد آفتاب با گلیسیرین

اگر ضد آفتاب شما روی لباستون هست و ایجاد لک کرده می تونین این لکه رو هم مانند لکه لوسیون با گلیسیرین و مایع ظرفشویی حذف کنین با این تفاوت که بهتره لباس را با آب گرم بشویید زیرا چربی موجود در این کرم ها با آب گرم بهتر پاک می شه.

دستمال های آرایش پاک کن

این دستمال ها فقط برای پاک کردن آرایش کاربرد ندارن، از اونا می توان برای رفع لک روی لباس حاصل از آرایش هم استفاده کرد.

حتی در بسیاری از فستیوال های برند لباس در صورت بروز چنین مشکلاتی، فوری از این گونه دستمال ها استفاده می کنن.

فقط به خاطر داشته باشید، این روش تا زمانی که مواد آرایشی تازه و تره جواب می ده، با گذشت زمان و در صورت خشک شدن، این روند به سختی جوابگوهه و این ترفند روی لباس های پنبه ای تاثیرگذار تره و راحت تر پاک می شه،

اما روی ابریشم به سختی عمل می کنه، چون ابریشم ابتدا جذب میکنه و بعد رنگ رو نشون می دهه که در ان شرایط کار دشوارتر شده است.

تکه های یخ

تکه ای یخ رو روی لکه لباستون اعمال کنیدن و به شدت روی لباس بکشین، یخ و آب سرد برای رفع لکه عالی هستن، برخلاف آب گرم که باعث پخش شدن بیشتر لک می شود. پس از اعمال هر گونه کمپرس و اب گرم اجتناب کنین.

صابون و آب

اگر ابزار بالا رو در دسترس نداشتین، امیدتون را از دست ندین و از اب و صابون استفاده کنید. فقط دستمال حوله ای و یا توالت هم در اختیار داشته باشین. در این مواقع ابتدا مقداری آب سرد رو روی لباس بریزین و صابون رو روی لکه به آرامی بکشین، بعد از دستمال کاغذی استفاده کنید و سعی بر پاک کردن لکه داشته باشین.

  • دستمال را جابجا نکنید و نکشید، چرا که بیشتر باعث پخش شدن لکه میشه.

نکات پاک کردن لکه مواد آرایشی

  • لکه های تازه، راحت تر از لکه های خشک شده پاک می شن پس سرعت عمل در پاک کردن لکه موثر است.
  • هرگز لکه رو مالش ندین چون لکه به عمق پارچه نفوذ می کنه و فقط با یک پارچه به آرامی به لکه ضربه بزنین.
  • محلول های ضد لک، رو روی پشت پارچه استفاده کنید تا لکه، در پارچه پخش نشه.

از توجه شما متشکریم