چطوری جوش سر سیاه رو از بین ببریم ؟

سلام…سلام…سوالی که این چند روز اخیر زیاد پرسیده میشه اینه که چطوری جوش سر سیاه رو از بین ببریم ؟ و با تحقیقات زیادی از متخصصان پوست انجام دادیم و مهم ترین نتایج رو اینجا با شما در اشتراک میذاریم…

مقدمه

7 راه حل موثر برای خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه

7 راه حل موثر برای خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه جوش های سر سیاه برای خیلی از ما یک واقعیت آزاردهنده در زندگی هست. ما علت رو درک می کنیم چون میدونیم که آنها منافذ مسدود شده هستن. اما، سوال بزرگ اینه که چطوری میشه به طور موثر، ایمن و دائمی از شر جوش های سر سیاه خلاص شد. در اینجا 7 نکته وجود داره که واقعا جواب میده.

خرید عمده لوازم آرایشی

پوست تمیز ما

1.پاک کننده خود را هوشمندانه انتخاب کنید

البته می دونید که باید به طور مرتب پوست خودتون رو تمیز کنید. و این یعنی صبح و شب، هر روز. اما روشی که این کار رو انجام میدید و پاک‌کننده‌ای که استفاده می‌کنین می‌تونه عامل بسیار مهمی در ماموریت شما برای خلاص شدن از شر جوش‌های سرسیاه باشه. برخی از مواد تمیز کننده استاندارد مثل صابون خانگی معمولی می تونن با باقی گذاشتن لکه های چسبنده روی پوست مشکل رو بدتر کنند. در حالت ایده آل، شما به یه ژل بدون صابون نیاز دارید که روی از بین بردن سبوم اضافی و کاهش دانه های سر سیاه به طور کلی کار کنه، یا می تونین یک تونیک ضد لک رو امتحان کنین. هر دو باید حاوی اسید سالیسیلیک باشن (ما به دلایل آن می رسیم) و واقعاً باید برای استفاده روزانه به اندازه کافی ملایم باشن.

2.یک لایه بردار یا یک شوینده لایه بردار صورت رو امتحان کنید

اگه در برنامه روزانه تان ذرات و چربی هایی که در وهله اول منافذ شما رو مسدود کرده ان روی هم انباشته بشه، نمی تونید از شر جوش های سرسیاه خلاص شوید. به عنوان یک پاک کننده روزانه برای از بین بردن جوش های سر سیاه ضروری هستن، شما به چیز بیشتری نیاز دارید. لایه برداری از شر سلول های مرده پوست که به طور اجتناب ناپذیری روی صورت شما جمع می شوند خلاص می شود. این یک ابزار ضروری برای خلاص شدن از شر جوش‌های سرسیاه است چون آنها رو به سطحی می‌رسونه که درمان مناسب می‌تونه انسداد رو از بین ببره، که باعث میشه آن‌ها مستعد جمع شدن و شسته شدن ساده شوند. به یاد داشته باشید، در این کار زیاده روی نکنید – شستشوی صورت دو تا سه بار در هفته کافی هست.

3.نچرال باش

اگه یک اسکراب خانگی با مواد طبیعی رو ترجیح بدید، چند دستور غذا وجود داره که می تونین امتحان کنید. همه پوست ها یکسان نیستن و اگه یکی برای شما خوب کار نمی کنه، دیگری رو امتحان کنین. ترکیب ساده شکر و روغن یک اسکراب لایه بردار محبوب و موثر برای خیلی از افراد است. به سادگی یک قاشق غذاخوری شکر گرانول قهوه ای یا سفید رو با مقداری روغن زیتون، نارگیل یا بادام مخلوط کنین تا خمیری به دست بیاد. آن رو روی صورت خود صاف کنید و به آرامی با حرکات دایره ای بمالید. می تونین یک دسته بزرگتر درست کنین و آن رو در یک شیشه در بسته در یخچال نگهداری کنین.این یکی از راه هایی ست که میشه جوش سرسیاه رو از بین برد.

4.جوش شیرین رو امتحان کنید

یه اسکراب جایگزین و همچنین محبوب خانگی، چیزی جز جوش شیرین و آب نداره. جوش شیرین بی کربنات سدیم، یک ماده قلیایی طبیعی هست که دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ، ضد عفونی کننده و ضد التهابی هست. در کنار این فواید سلامتی، جوش شیرین به دلیل بافت آن می تونه به عنوان یک اسکراب لایه بردار نیز استفاده بشه. گرانول ها به از بین بردن هرگونه کثیفی و زباله ای که منافذ پوست شما رو مسدود می کنه، کمک می کنه. با این حال خیلی با احتیاط عمل کنین، چون ممکنه که روی صورت شما خشن بشه و پوست شما رو خشک کنه. از این روش با احتیاط استفاده کنین.

5.زغال برای جوش های سر سیاه؟

هر چند وقت یکبار، یک ماده شگفت انگیز جدید همراه میشه. و اگرچه بیشتر آنها پس از گذراندن مد محو میشن، برخی باقی می مانن چون واقعاً کار می کنن. زغال چوب البته جدید نیست، اما اخیراً به دلیل توانایی تقریباً معجزه آسای آن در جذب باکتری ها، مواد شیمیایی، کثیفی و سایر ریز ذرات با کشیدن آنها به سطح پوست، کاربرد جدیدی پیدا کرده است. ساده ترین راه برای استفاده از زغال چوب برای جوش های سرسیاه این است که یک اسکراب لایه بردار حاوی زغال چوب مانند زغال خالص فعال خالص یا ماسک زغال برای صورت خود تهیه کنید. می توانید خودتان درست کنید، اما دیگر مواد فعال رو از دست خواهید داد و می تواند خیلی کثیف باشه.و این کمک میکنه که جوش های سرسیاه رو از بین ببریم.

6.با ماسک صورت استراحت کنید

با پاکسازی منظم خود و یک اسکراب لایه بردار دو بار در هفته، به خوبی در راه خلاصی از شر این جوش های سر سیاه هستید. فقط یک فرآیند حیاتی دیگر: ماسک صورت. یک ماسک صورت خوب یک راه منحصر به فرد برای به معنای واقعی کلمه برداشتن ذرات از منافذ مسدود شده شما هست. این آخرین مرحله برای از بین بردن جوش های سر سیاه است. ساده ترین راه برای این کار استفاده از ماسک آماده حاوی اسید سالیسیلیک هست. برخی از آنها حاوی بنزوئیل پراکسید هستند که خشن است و می تواند پوست شما را بسیار خشک، آسیب دیده و حتی تغییر رنگ دهد. در حالی که اسید سالیسیلیک ملایم‌تر است و به سادگی سیمانی را که به هم می‌چسبد، ذرات مسدود کننده منافذ شما را حل می‌کنه.

خرید عمده محصولات پوستی

7.حذف سریع

اگه هنوز نمی‌دونید که چطوری از شر جوش‌های سر سیاه خلاص بشید، نوارهای چسبناک روشی عالی هستن. با این حال، این فرآیند تا حدودی شبیه به “فشرده کردن” هست (یک “نه-نه” بزرگ دیگر!)، با این تفاوت که به جای فشار دادن پوست، پوست رو می کشه. مشکل این نوارها این هست که برای موثر بودن باید فوق العاده چسبنده باشن و در نتیجه لایه های پوست و همچنین دانه های سرسیاه ناخواسته رو از بین ببرند. آنها همچنین تمایل دارن منافذ رو باز بذارن و در بهترین حالت فقط یک راه حل موقت هستند. اگه واقعاً می خواید این مسیر رو امتحان کنین، خیلی با احتیاط پیش برید تا به پوست سالمتان آسیب نرسانین و حتماً بعد از آن پوستتون رو مرطوب کنین.

سخن آخر

در آخر مقاله چطوری جوش سر سیاه رو از بین ببریم ؟ با مهم ترین و بهترین تکنیک ها آشنا شدیم و اگه شما تکنیک موثرتری رو تجربه دارید در کامنت با ما به اشتراک بذارید.راستی…مقاله بعد در چه موضوعی باشه ؟

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه بهترین محصولات رو با بهترین کیفیت روز دنیا و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده فقط کافیه محصول مورد نظرتون رو انتخاب کنید.