چطوری بفهمیم ریمل ضدآب هست؟

ریمل یکی از مهم ترین لوازم‌های آرایش‌ روزانه هر خانمی است از این سو به تهیه مقاله چطوری بفهمیم ریمل ضدآب هست؟ پرداختیم

در ادامه با دوشیزه همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسید.

ریمل یکی از مهم ترین لوازم‌های آرایش‌ روزانه هر خانمی است و حتما برایتان پیش آمده که در یک روز گرم تابستانی و روز‌های بارانی، سیاهی ناشی از پخش شدن ریمل زیر چشم‌ها باعث آزار شما شود.

مطمئنا بعد از این تجربه به سراغ خرید ریمل ضد آب می‌روید، اما ریمل ضد آب چگونه است؟ ریمل‌ ضد آب ترکیباتی دارد که می‌تواند ساعت‌ها مژه‌های شما را فر نگه دارد و ردی از سیاهی زیر چشمتان باقی نگذارد.

راه تشخیص ریمل ضد آب

مشاهده ترکیبات آن است و بهترین ریمل ضد آب ریملی است که به راحتی پاک شود. استفاده روزانه حتی از بهترین ریمل ضد آب و حجم دهنده ممکن است در طولانی مدت به چشم‌ها آسیب بزند، همچنین اگر چشم‌های حساسی دارید، بهتر است از ریمل ضد آب استفاده نکنید.

خرید عمده لوازم آرایشی و بهداشتی

ریمل ضد آب چگونه است؟

ریمل ضد آب نوعی ریمل است که به راحتی با آب شسته نمی‌شود. مواد اولیه موجود در ریمل، کربن سیاه یا اکسید آهن است که به عنوان رنگدانه برای تیره شدن مژه‌ها استفاده می‌شود.

راه تشخیص ریمل ضد آب این است که ترکیبات آن را ببینید که شامل این مواد است یا خیر. ریمل ضد آب باعث خشکی مژه‌های شما می‌شود، پس در استفاده از آن دقت کنید و سعی کنید بهترین ریمل ضد آب و حجم دهنده را خریداری کنید.

واکس‌ها و سیلیکون‌هایی وجود دارد که ریمل ضد آب را در برابر عرق، اشک و آب مقاوم می‌کند، اما ترکیباتی که فرمول را ضد آب می‌کنند، باعث ریزش مژه‌های شما می‌شوند.

برای پاک کردن ریمل ضد آب باید شوینده مناسبی تهیه کنید.

بهتر است در چند مرحله این کار را انجام دهید تا هیچ ردی از سیاهی باقی نماند. ابتدا می‌توانید با دستمال پاک‌کننده آرایش شروع کنید. سپس با سرم مخصوص شوینده آرایش چشم کاملا پاک کنید.

اگر چه پاک کردن آن مراحل زیادی دارد اما فراموش نکنید که حتما قبل از خواب ریمل ضد آب را بشویید.

تشخیص ریمل ضد آب

بهتر است که مراقب موادی مانند ایزودودکان، پارافین (نوعی روغن معدنی که در برابر آب مقاوم است)

و کوپلیمر ایکوزن باشید، راه تشخیص ریمل ضد آب دیدن این مواد در ترکیبات آن است.

با این حال، از آنجا که آن‌ها اساسا برای مقاومت در برابر هر چیزی مثل آب یا عرق و اشک طراحی شده ‌اند،

ممکن است بخواهید روی یک پاک‌کننده آرایش چشم با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید تا ریمل را پاک کند.

بنابراین بهتر است فقط در مواقع ضروری از ریمل ضد آب استفاده کنید و برای آرایش روزانه به سراغ ریمل معمولی بروید. مطمئن شوید که برای پاک کردن ریمل از پاک‌کننده‌های مخصوص آرایش چشم استفاده می‌کنید و مجبور به استفاده از پاک کننده‌های قوی نشده و به مژه‌های ظریفتان آسیب نمی‌زنید.

بهترین برند ریمل ضد آب

  • ضد آب Maybelline Great Lash
  • ریمل قابل شستشو L’Oréal Voluminous Lash Paradise
  • ضد آب Dior Diorshow
  • ریمل ضد آب Maybelline New York Volum

خرید عمده لوازم آرایشی و بهداشتی

طریقه شستن ریمل ضد آب

اگر از ریمل ضد آب استفاده می کنید و برای پاک کردن آن با مشکل روبرو شده اید، احتمالا این سوال برای شما ایجاد شده است که ریمل ضد آب را چگونه پاک کنیم که آسیبی به مژه ها وارد نشود.

توجه داشته باشید که برای پاک کردن این نوع ریمل هرگز از دست برای جدا کرد ریمل از مژه استفاده نکنید، زیرا ممکن است مژه های خود را از ریشه جدا کنید.

برای پاک کردن راحت و بدون آسیب ریمل ضد آب، از شوینده ها و پاک کننده های آرایش چشم ضد آب استفاده کنید، این قبیل از محصولات به طور ویژه برای پاک کردن مواد ضد آب طراحی شده اند. می توانید به سادگی و در چند ثانیه به طور کامل آثار ریمل را از روی مژه های خود پاک کنید.

اگر پاک کننده ضد آب در دسترس ندارید، می توانید از روغن های طبیعی نظیر روغن زیتون، جوجوبا، روغن بادام و … استفاده کنید. در واقع روغن حلال و پاک کننده اصلی لوازم آرایش ضد آب نظیر ریمل است

نکات مهم برای مصرف ریمل ضد آب

  1. برای پاک کردن ریمل ضد آب از روی مژه حتما از پد یک بار مصرف بهداشتی استفاده کنید تا مانع از ایجاد عفونت ناشی از آلودگی در چشم ها شوید.
  2. هنگام پاک کردن ریمل و استفاده از انواع پاک کننده، حتما چشمان خود را ببندید.
  3. هرگز از انگشتان خود برای جدا کردن ریمل از مژه استفاده نکنید زیرا ممکن مژه از ریشه جدا شود.
  4. راه تشخیص ریمل ضد آب ، توجه به عبارت “Waterproof” روی ظرف ریمل است.

چه کسانی نباید ریمل ضد آب مصرف کنند

  1. افرادی که دارای سابقه گل مژه هستند، بهتر است از ریمل ضد آب استفاده نکنند؛ زیرا ترکیبات این محصول، می تواند موجب انسداد مجاری خروجی اشک شده و احتمال تشدید گل مژه را افزایش دهد.
  2. اگر اکستنشن مژه دارید، بهتر است از ریمل ضد آب استفاده نکنید، زیرا ترکیبات این نوع ریمل بر پایه روغن بوده، بنابراین حلال چسب مژه است.
  3. افرادی که پوست بسیار چرب دارند، در صورتی که از ریمل ضد آب استفاده کنند، احتمال ریزش و پخش شدن ریمل زیر چشم وجود دارد. البته این افراد در صورت استفاده از ریمل معمولی نیز با مشکل ریزش و سیاهی روبرو می شوند

انتخاب ریمل ضد آب اصل

یکی از دغدغه های خانم ها برای انتخاب ریمل خوب، تشخیص ریمل اصل است. امکان خرید ریمل ضد آب اصل خارجی و انواع ریمل ایرانی با کیفیتی در سطح ریمل خارجی در انواع زیر فراهم است:

  • ریمل ضد آب و ضد حساسیت
  • ضد آب و بلند کننده
  • ریمل ضد آب و پرپشت کننده
  • ضد آب و حجم دهنده
  • ریمل ضد آب و فر کننده

آیا مژه در اثر مصرف ریمل ضد آب می ریزد؟

خیر، اگر طریقه شستن ریمل ضد آب را به درستی انجام دهید، مژه ها بدون کمترین آسیب به سادگی پاک می شوند.

مزیت مصرف ریمل ضد آب چیست؟

مزیت های متعدد مصرف ریمل ضد آب نظیر ماندگاری بلند مدت و بدون ریزش، بدون نیاز به تمدید مجدد و مقرون به صرفه است.

از همراهی شما در مطلب چطوری بفهمیم ریمل ضدآب هست متشکریم