چطوری با لوازم آرایش بینی خودمو کوچیک کنم؟

اگه حس می‌کنین بینی بزرگی دارین که با اجزای دیگه ی صورت شما تناسب نداره، جای نگرانی نیست. با کمک لوازم آرایشی و استفاده از چند ترفند می تونین بینیتون رو کوچک‌تر نشون بدین. ما در این مقاله چطوری با لوازم آرایش بینی خودمو کوچیک کنم؟ به شما فوت و فن های این کلک زیبا رو آموزش میدیم

همراه ما باشین

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

  • یکی از اصلی ترین کاربردهای آرایش اینه که عیب های صورت رو می‌پوشونه یا اصلاح می‌کنه.

برای اینکه بینی شما کوچک‌تر نشان داده بشه، می تونین از این چند تکنیک آرایشی استفاده کنین و با کانتور کردن بینی، ظاهر اون رو عوض کنین.

کانتورینگ و هایلات یعنی چی؟

یعنی با استفاده از سایه و لوازم آرایشی که از پوست شما تیره‌تر یا روشن‌تر هستن، بینی‌تون رو باریک‌تر و کوچک‌تر نشون بدین. با این حال، فراموش نکنین که از این شیوه، بینی شما به طور واقعی کوچک‌تر نخواهد شد.

همینطور، اگه شما یک بینی بسیار دراز داشته باشین، کانتور کردن سبب نمیشه بینی‌تون از نیمرخ کوتاه‌تر به چشم بیاد .

در موقع کانتورینگ صورت به این نکات دقت کنید:

  • می تونین از لوازم آرایش پودری یا کرمی استفاده کنین. البته مخفی کردن لوازم آرایش پودری راحت تره.
  • برای کوچک کردن بینی با آرایش یادتون باشه از لوازم آرایش مات استفاده کنین، نه براق. چون پوست‌تون چرب به نظر می‌رسه.
  • حواس‌تون به تناژ رنگ پوست‌تون هم باشه!
  • تناژ پوست بعضیها، زرد/گرم هست. در صورتیکه تناژ پوست برخی دیگه، صورتی/سرد هست.
  • رنگ سایه تیره رو به گونه ای انتخاب کنین که از رنگ طبیعی پوست‌تون ۲ یا ۳ درجه تیره‌تر باشه. رنگ سایه روشن (هایلایتر) رو به گونه ای انتخاب کنین که از رنگ طبیعی پوست‌تون ۲ یا ۳ درجه روشن‌تر باشه.

برای کانتورینگ، ابزار مخصوصی احتیاج هست:

چنانچه از لوازم آرایش پودری استفاده می‌کنید، یک قلم‌مو نرم انتخاب کنین. در صورتیکه از لوازم آرایش کرمی استفاده می‌کنین، یک قلم‌مو با موی سفت‌تر انتخاب کنین. برای محو کردن هم از اسفنج‌های مخصوص کانتورینگ استفاده کنین که یک سرشون قدری تیزتر هست.

پیش از کانتورینگ، از پرایمر آرایشی یا کرم‌پودر استفاده کنین

این کار سبب می‌شه منفذها و عیب های پوست‌تون مخفی شه. همینطور، محو کردن کانتور آسان تر می‌شه. به یاد داشته باشین که رنگ پرایمر، حتما باید با رنگ پوست‌تون یکی باشه. برای اطمینان، زمان خرید پرایمر، اول اون رو روی پوست صورت امتحان کنین.

صورتتون رو بشویید و کرم پایه رو بزنین

برای آغاز هر نوع آرایشی احتیاجه که اول پوست صورتتون رو مرطوب کنین کمی از کرم رو در همه صورت تون و قدری از اون رو هم روی گردن تون بمالین. بعد می تونن کرم پایه رو روی صورت تون بکشین.

بعضی اشخاص دوس دارن کرم پایه و مرطوب کننده رو برای گرفتن تاثیر بهتر ترکیب کنن اما هر دو روش خوبه.

کرم پایه ای رو انتخاب کنین که رنگ اون به همه پوست تون از جمله پوست گردن تون نزدیک باشه.

باید رنگ کرم پایه رو طوری انتخاب کنین که زمانی که اون رو به صورت خود زدین مثل این نباشه که ماسک زدین و رنگ آن با گردن تون فرق داشته باشه.

برای کشیدن دو خط در اطراف بینی خود قلم زاویه دارتون را به پودر/کرم/سایه کانتور بزنید و این دو خط رو بکشید. کانتور خود رو آهسته بزنید زیرا پاک کردن این مواد سخت هست.

شیوه درست کانتورینگ برای انواع بینی

– چنانچه بینی از بالا تا پایین پهنی دارین ، خط خود را از نوک ابرو تا بالای پره های بینی بکشین و برای طبیعی به نظر رسیدن ،اون رو در نوک ابرو ترکیب کنین .

خرید عمده محصولات آرایشی

یاد بگیرید که چگونه با بینی‌هایی که نوک پهن یا گردی دارن کار کنین.

با کشیدن سایه از قسمت داخلی چشم به سمت نوک بینی شروع کنین. هر دو خط زیر نوک بینی رو به صورت منحنی u شکل در بیارین. سعی کنین خیلی اون رو تیز نکنین چون باعث می‌شه بینی شما غیر طبیعی به نظر برسه. به جای اون سعی کنین تا پهنای u را با پهنای بینی خود هماهنگ کنید.

از سایه برای صاف‌تر کردن بینی‌های کج استفاده کنین.

بینی‌های کج گاهی اوقات بزرگ تر به نظر میان. هر دو طرف بینی رو سایه بزنین. از گوشه داخلی چشم شروع کنین و تا بالای نوک بینی امتداد بدین. به جای کانتور کردن بینی سعی کنین تا حد ممکن خطوط را صاف تر کنین.

از یک براش نرم محو کننده برای محو کردن کار استفاده کنین.

براش تا پایین بینی بکشین درست بین هایلایت و سایه. این کار باعث صاف شدن خطوط می‌شه. در مرحله بعد، سایه رو به سمت صورتتون ادامه بدین. این کار رو با براش زدن اطراف بینی انجام بدین. از قسمت‌هایی که هایلایت زدین شروع کنین و به سمت صورت ادامه بدین. اگر سایه‌ای به نوک بینی خود می‌زنید حتما اون رو با چرخاندن براش در اطرافش صاف کنین.

با استفاده از براش‌های سرگرد بزرگ یا براش‌های بادبزنی صاف (کابوکی) به صورت خود پودر فیکس‌کننده بزنید.

با این کار آرایش کانتورینگ روی صورت تثبیت و از تغییر آن جلوگیری می‌شه. همچنین این کار باعث می‌شه تا چربی‌های اضافی هم از صورتتون پاک شه. سعی کنین از پودر مات و بی‌رنگ استفاده کنین یا پودری که با رنگ پوستتان هم‌خوانی داشته باشه. از زدن پودرهای براق خودداری کنین چون باعث می‌شه بینی‌تون چرب به نظر برسه. اگر حس کردید پودر اضافه روی بینی‌تون هست با یک براش تمیز اون رو پخش کنین.

نکات مهم گریم بینی برای کوچک نشان دادن بینی

  • برای زدن سایه یا هایلایتر از قلم‌موهای زاویه‌دار استفاده کنین. این کار باعث می‌شه تا کنترل بیشتری  داشته باشین.
  • براش‌های محو کننده نرم یا بلندرها، برای محو و ادغام کردن دو رنگ با هم است. حتی می‌توانید از اسفنج‌های محوکننده هم استفاده کنید اگر کار کردن با آنها برایتان راحت‌تر است.
  • غیر از کانتور و هایلایت، از روش‌های دیگری هم می تونین بینی خود رو کوچک‌تر نشان بدین. این روش، دور کردن توجه مخاطب از بینی است. برای این کار، روی آرایش لب‌ها بیشتر تمرکز کنید.
  • آرایش چشم رو غلیظ نکنید چون با این کار، توجه به سمت مرکز صورت شما و در نهایت بینی شما جلب می‌شه.

ممنون که تا انتهای چطوری با لوازم آرایش بینی خودمو کوچیک کنم؟ همراهمون بودین