چطوری از ماسک مو استفاده کنیم ؟

همیشه ما به زیبایی چهره و آرایش منحصربفرد خودمون اهمیت میدیم اما نباید از زیبایی و سلامت مو غافل بشیم.موی سالم به شما زیبایی دوچندانی هدیه میده و حتی میتونه استایل شما رو متفاوت و خاص خودتون بسازه. اما شما برای مراقبت از مو چه کارایی رو انجام میدید؟ آیا با انواع ماسک مو آشنایی دارید؟ میدونید نحوه استفاده از ماسک مو و سرم مو چطور هست؟ پس تا آخر مقاله چطوری از ماسک مو استفاده کنیم ؟ همراه ما باشید تا با جزییات تمامی این موارد رو بررسی کنیم.

چطوری از ماسک مو استفاده کنیم ؟

خرید عمده لوازم آرایشی

ماسک‌های مو در سال‌های گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، اما برای افراد ناآشنا، در اول کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسن. تفاوت بین ماسک و نرم کننده چیست؟ چگونه بفهمم کدام یک برای نوع موهای من مناسب است؟ چگونه از ماسک مو در خانه استفاده کنیم؟ همیشه سوالات زیادی در این باره پرسیده میشه.

همه سوالات همیشگی که ما پاسخ های خیلی مهمی رو برای آنها جمع آوری کردیم. پس نترسید چون ما شما رو به تور نحوه استفاده از ماسک مو و بهترین ماسک برای نوع موی خود می بریم.

ماسک مو چیست؟

ماسک در اصل یک نوع غلیظ تر و معمولاً ضخیم تر از نرم کننده هست که برای مدت طولانی تری روی موهای شما باقی می ماند و درمان شدیدتری رو ارائه می ده.مواد قوی تر برای نفوذ به موهای شما و اعمال جادوی خود به کمی زمان بیشتری نیاز دارن، بنابراین ماسک زدن بهانه عالی برای حمام کردن و حتی زمانی که مشغول دیدن فیلم مورد علاقتون هستین فرصت خوبی ست که صبر کنید تا ماسک به خوبی روی موهای شما می نشیند.

نحوه استفاده از ماسک مو در خانه: راهنمای گام به گام

1.موهای خود را بشویید

اولین قدم در روتین ماسک زدن این هست که مطمئن بشید موهای شما کاملاً تمیز و آماده برای جذب مواد اصلی ماسک شما هستند. اگر موهاتون در وضعیت بدی قرار داره یا احساس خشکی خاصی دارید، طبق معمول قبل از ماسک از نرم کننده استفاده کنین. در غیر این صورت، نگران نباشید چون با ماسک خود رطوبت خود رو جبران خواهید کرد. برای اطمینان از اینکه واقعاً در حال انجام این مرحله هستین، راهنمای ما رو در مورد نحوه انتخاب شامپو برای نوع مو و نحوه صحیح شامپو کردن موهای خودتون با توجه به جنس مویی که دارید،بخونید.

2.آب اضافی رو با یک حوله میکروفیبر یا تی شرت نخی خیس کنید

برای نتیجه بهتر، ماسک خود رو روی موهای مرطوب بمالید، نه موهای خشک یا خیس. این به نفوذ مواد به داخل ریشه های مو کمک می کنه. با استفاده از یک حوله میکروفیبر برای کشیدن سریع آب از موهای خود بدون آسیب رسوندن به آن در اثر اصطکاک. اگر آن رو ندارین، یک تی شرت نخی به همین خوبی کار می کنه.

3.موهای خود رو تقسیم کنید

اطمینان از اینکه تمام طول های شما از ماسک شما سود می برد خیلی مهم هست، به همین خاطر موهای خود رو با استفاده از گیره ها به 3-4 لایه تقسیم کنید، و قسمت به قسمت موهای خود رو ماسک بزنید بطوری که تمام موهای خود رو مملو از ماسک مو کنید و حتما زمان بدید که به ریشه موها اثر کنه.

4.الان ماسک رو بزنید

نحوه استفاده از ماسک مو : با تمرکز فقط روی طول و انتهای موهای خود، ماسک رو به آرامی به مدت 30 ثانیه با حرکت رو به پایین روی موهای خود ماساژ بدید. این به نفوذ محصول و مهر و موم شدن کوتیکول برای صافی و درخشندگی بیشتر کمک می کنه.نیازی نیست که در مورد ماسک خود زیاده روی کنین، چون یه مقدار کم رو به متوسط به اندازه کافی میتونه از ابتدا تا انتهای موهای شما رو پوشش بده به شرط اینکه ماسک رو به خوبی روی مو پخش کرده باشین.

5.موهای خود رو در یک حوله داغ بپیچید

این مرحله یک مرحله «باید» نیست، اما برخی از زنان متوجه میشن که نتایج ماسک مو شما رو بهبود می بخشه. موهای پوشیده از ماسک رو در یک حوله داغ یا تی شرت نخی فشرده کنین. این به حداکثر رساندن نتایج ماسک انتخابی شما کمک می کند، چون فشرده سازی کمک می کنه تا مواد به عمق بیشتری نفوذ کنن.

خرید عمده محصولات مراقب مو

6.بگذارید تا خیس بخورد

گذاشتن ماسک روی موهایتان برای مدت طولانی‌تر از دستورالعمل‌ها ضرری نداره، اما برای بهترین نتیجه از زمان توصیه شده روی بسته پیروی کنین. حدود 8 تا 10 دقیقه بیش از زمان کافیه تا ماسک موی شما جادویی خود رو به نمایش بذارید. به یاد داشته باشین که قانون طلایی برس نزدن موهایتان در حالت خیس در زمان استفاده از ماسک خیلی مهم و حیاتی برای اثرگذاری موه ها هست.

7.به طور کامل آبکشی کنید

ماسک مو حاوی مواد مغذی قدرتمندی هستن که میزان مناسبی از رطوبت رو به موهای شما برمیگردونه. بعد از خیساندن، باید به دقت آبکشی کنید تا موهایتان سنگین نشه یا زودتر چرب نشن.حالا میدونید که چطوری از ماسک مو استفاده کنین، حالا باهم بررسی کنیم که چطوری اون رو باید تهیه کنیم.

چگونه بهترین ماسک مو رو متناسب با نوع موی خود انتخاب کنیم؟

اگه متوجه شدید که موهایتان بعد از استفاده صحیح از ماسک سنگین یا حتی چرب میشه، به احتمال زیاد از ماسکی استفاده می کنید که برای موهایتان خیلی غنی هست. اینکه چقدر از ماسک استفاده می کنین به نوع مو و آنچه احساس می کنید موهای شما به آن نیاز داره بستگی داره – انواع بسیار خشک یا درشت ممکنه که دو بار در هفته ماسک بزنند، در حالی که نوع خوب ماسک و نوع موی شما ممکنه فقط به یک جلسه ماسک در هفته نیاز داشته باشن.

1. موهای ظریف

اگه شما این نوع مو رو دارین، ممکنه متوجه شده باشید که موهای شما مواد سنگین ماسک ها رو بیش از حد قابل کنترل است و پس از آن موهای شما چرب یا سنگین می شود. شما به محصولی سبک نیاز دارید که به طور تمیز آبکشی کنه اما همچنان موهای شما رو نرم و درخشان کنه.ماسک مویی خوبه که مواد معدنی بیشتری داره.

2.موهای خشک و آسیب دیده

همانطور که می تونید تصور کنین، موهای خشک و آسیب دیده نیاز به رطوبت دارن تا شکاف های موجود در ساختار مو رو پر کنه که باعث ایجاد این سطح و بافت خشن میشه. چیزی که شما نیاز دارین یک ماسک مرطوب کننده عمیق هست.

3.موهای وز

وز شدن مو زمانی اتفاق می افته که موهای شما به راحتی رطوبت هوا رو جذب می کنه تا کمبود رطوبت مو رو جبران کنه. این باعث میشه که “رشد” از شکل خارج شود. برای دستیابی به سطحی صاف، به ماسکی نیاز دارین که حاوی مواد مغذی باشه تا رطوبت موهای شما رو جبران کنه و ظاهری براق به شما بده.

حرف آخر

در این مقاله با تمامی روش های استفاده از ماسک مو آشنا شدیم و الان بدون هیچ راهنمایی میتونین بهترین ماسک مو رو با توجه به نوع مو خود انتخاب کنید.سلامت و زیبایی مو حق شماست.

فروشگاه بهداشتی و آرایشی دوشیزه بهترین محصولات رو با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده که با آسون ترین راه و در سریع ترین زمان محصول مورد نظرتون در دستتون باشه فقط کافیه کلیک کنید.منتظر خوندن نظرات ارزشمندتون هستیم.