چرا نباید با آرایش بخوابیم؟

همه ما می دونیم که خوابیدن با آرایش بده، اما واقعا چقدر بد است؟ مطمئنم، پس از خوندن مقاله چرا نباید با آرایش بخوابیم؟در مورد پاک کردن زیرسازی، کانسیلر، ریمل و موارد دیگه خیلی هوشیار خواهید بود.

در این مقاله به 6 مواردی که پوست ما رو در صورتی که با آرایش بخوابیم،نابود میکنه صحبت میکنیم.

1.پوست نابود میشه.

دکتر آنی چیو، متخصص پوست مشهور توضیح می دهه: «اگه صورت خودتون رو تمیز نکنید، کثیفی و سلول های مرده پوست پاک نمی شن. آنها روی پوست می مانند، منافذ را می بندند و منجر به التهاب مزمن به شکل جوش می شون.

خرید عمده لوازم آرایشی “

2.چهره شما کدر به نظر می رسه.

اگه تا به حال صبح ها از خواب بیدار شده اید، در آینه نگاه کردید و آرزو می کنی که ای کاش پوستتان روشن تر به نظر می رسید، پاکسازی نکردن شما قبل، از اینکه به رختخواب برید،می تونه مشکل باشه. دکتر چیو میگه که: «روغن‌ها و سلول‌های مرده پوست روی خارجی‌ترین لایه‌های پوست در تمام طول شب در برابر بالش قرار می‌گیرن و چرخش طبیعی این لایه اپیدرمی کسل‌کننده کاهش پیدا میکنه. پاکسازی و لایه برداری منظم برای آشکار کردن سلول های جدید و سالم پوست و اجازه دادن به فرآیند ترمیم طبیعی پوست ضروری هست. تاثیر سالم بودن پوستتون رو بعد از ایجاد یک روال پوستی خوب، پوست شما چنان درخشان به نظر می رسه که برای روشن کردن آن به آرایش زیادی نیاز نخواهی داشت.

3.پوست شما پیرتر به نظر می رسه و چین و چروک های بیشتری ایجاد میشه

دکتر چیو میگه که: “کثیفی و آرایشی که روی پوست شما به حبس شه باعث آسیب اکسیداتیو ناشی از محیط می شه.” “این منجر به شکسته شدن بافت های پوستی می شود.و صورتتون رو زود پیر می کنه.”

اگه برای این گفته نیاز به مدرکی برای اثبات دارید تحقیقی مبنی بر این موضوع در سال 2013، دیلی میل آزمایشی رو انجام داد که در آن یک زن شستن صورت خود رو به مدت یک ماه متوقف کرد و هر روز صبح به سادگی آرایش خود رو روی پوست شسته نشده اش می زد. کارشناسان گفتن که او به معنای واقعی کلمه 10 سال پیر شد که همه اینها به این دلیل بود که او به مدت 30 روز صورتش رو از آرایش پاک نمیکرد و به حتم میشه گفت که ماندگاری آرایش در طولانی مدت اثراتی مخربی میذاره.

4.اگر آکنه و جوش دارید، ممکنه آن را بدتر کنید

در حالی که پاکسازی یک مرحله مهم در رژیم زیبایی هر کسی هست، به ویژه برای کسانی که پوستی چرب دارند، خیلی مهم هست. دکتر چیو توضیح میده که: «برای کسایی که پوست چرب دارن یا آکنه، خوابیدن با آرایش می‌تونه شرایط پوستی آنها رو بدتر کنه.»

5.پوست خودتان رو در معرض عفونت قرار میدید

درسته که خود خوابیدن ، پوست رو به خطر نمیندازه ولی ماندگاری طولانی مدت آرایش روی پوست تمامی منافذ رو بسته نگه میداره و در نتیجه باعث التهاب و عفونت میشه.فراموش نکنید که پوست ما اولین خط دفاعی ما در برابر عفونت هست.

6.دچار بیماری پوستی میشوید

آرایش اغلب حاوی محرک‌هایی مثل رنگ‌ها و عطرها هست که وقتی برای مدت طولانی روی پوست بماند، می‌تونه باعث التهاب بشه.برای تمیز نگه داشتن و پاک کردن آرایش خودتون میتوانید از محصولات پوستی فروشگاه دوشیزه دیدن کنید.

نکته کاربردی و طلایی

حتی اگه خیلی خسته هستید، قبل از رفتن به رختخواب صورت خود رو بشویید – پوست شما قطعاً بعداً از شما تشکر میکنه. دکتر چیو توصیه می کند که این کار را با توجه به نوع پوست خودتون انجام بدید، اگرچه اگه مطمئن نیستید احتمالاً باید از متخصص پوست خود کمک بخواهید که شما رو راهنمایی میکنه تا بدونید که چه چیزی برای شما مناسب است.

دو بار در روز پوستتون رو تمیز کنید. شب ها، اگر آرایش شدید دارین، با یه دستمال مرطوب آرایشی سریع شروع کنید. اگر پوست معمولی یا خشک دارید، یه پاک کننده ملایم برای پاک کردن آلودگی ها، آرایش و آلودگی ها پیدا کنید. برای پوست چرب تر، به دنبال لایه برداری باشید که پاک کننده های حاوی آلفا هیدروکسی اسید و برای پوست های مستعد آکنه، یک درمان موضعی حاوی ماده فعال داپسون را معیار انتخابتون بذارید.

” خرید عمده محصولات پوستی “

چشم ها ملتهب میشه و پوستتون به مرور زمان کدر میشه

پاکسازی ملایم پوست یک عامل کلیدی در کاهش انتشار باکتری ها، ویروس ها و قارچ های مضر بوده است. “آرایش چشم، به ویژه ریمل، می‌تواند حاوی پاتوژن‌های مضر باشه که می‌تونه منجر به التهاب و عفونت در داخل و اطراف چشم بشه. یک روتین پاک‌سازی روزانه می‌تونه به کاهش آلودگی آرایش شما کمک کنه.

و بدترین نوع التهاب که می تونه در نتیجه ی یک واکنش آلرژیک باشه. آرایشی که مانند داروهای موضعی تحت نظارت سازمان غذا و دارو نیست، ممکنه از موادی تشکیل شده باشه که بدون تردید پوست رو ملتهب و تحریک میکنه، به خصوص اگر برای مدت طولانی روی پوست بمونه. پوست ظریف اطراف چشم نسبت به سایر نقاط صورت آسیب پذیر تر ست که منجر به درماتیت تماسی یا آلرژیک و تحریک سطوح آن بشه.و از طرفی پوست یا لکه های قرمز، خارش دار و پوسته پوسته میشه.

اگه شما کسی هستید که روزانه پوست خود رو شستشو میدید، یک یا دو روز پاکسازی نکردن بعیده که اثرات منفی طولانی مدت به پوستتون داشته باشه، اما ایجاد عادت پاک نکردن مدام آرایش میتونه توانایی پوست شما را برای پیری خوب و سلامت کلی شما را به خطر بندازه. با تمام این مواردی که گفته شد حتما جواب سوال چرا نباید با آرایش بخوابیم؟ رو به خوبی گرفتی اما برای دونستن بیشتر تا انتهای مقاله همراهمون باشید.

ایجاد جوش های سرسیاه هم یکی دیگه از فاکتور های مهم خوابیدن با آرایش هست. بزرگترین محرک برای جوش های سرسیاه خوابیدن با فونداسیون سنگینه. زمانی که پوست شما با یه پوشش ضخیم مسدود میشه، نمی تونه “نفس بکشد” و رطوبت پوست خود رو تجدید و ترمیم کنه در نتیجه پیدا شدن نقاط سیاه ریز، جوش های آلوده که همگی باعث ناراحتی شما میشن.

در پایان مقاله چرا نباید با آرایش بخوابیم؟

امیدوارم که اطلاعات لازم و کافی رو در اختیارتون گذاشته باشم و هیچوقت سلامت پوست خودتون رو فراموش نکنید چون طلای وجودی شماست.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه بهترین محصولات رو با قیمتی مناسب در اختیار شما قرارداده چون سلامت و زیبایی شما برای ما اهمیت داره.اگه شما نکاتی رو لازم میدونید که به مقاله اضافه کنیم برامون بنویسید.