خرید ماسک ورقه ای از گناوه

ماسک ورقه‌ای چیست؟

محتویات ماسک‌های ورقه‌ای بیشتر مثل محتویات سرم هاست تا ماسک‌های معمولی.

این ورقه‌ها از جنس پنبه و یا شبه پنبه ساخته شده اند که اغشته به ماده‌های سرم مانند می‌باشد. این ماسک‌ها شبیه ماسک‌های دیگر چرب و روغنی نیستند و احتیاج به تمیز کاری ندارند و ترکیب آن‌ها تمیز و شیری است بیشتر مثل ژل مایع رقیق.
ماسک‌های ورقه‌ای از قبل به شکلی طراحی شده و برش خورده اند که تمام پستی بلندی‌ها و خطوط صورت را می‌پوشانند، روی چشم و بینی و دهان باز می‌ماند.دوشیزه در این مقاله قصد دارد شما را با ماسک ورقه ای بیشتر آشنا کند در ادامه مقاله ی خرید ماسک ورقه ای از گناوه با ما همراه باشید.

انواع ماسک‌های ورقه‌ای برای انواع پوست

اصلی ترین و شاید باید بگوییم ماسک مادر از این گروه، ماسکی است که محل چشم‌ها و بینی، سوراخ شده و جدا شده باشد. به این شکل با قرار دادن ماسک روی صورت، تمام فضای معنی‌دار آن، پوشانده خواهد شد.
اما در یک نگاه دیگر، می‌توان ماسک‌های ورقه‌ای را به دسته‌بندی‌های کوچک‌تری نیز تقسیم‌بندی کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

خرید لوازم آرایش از گناوه

ماسک ورقه‌ای دور چشم

این نوع ماسک‌ها، به طور اختصاصی برای پوست دور چشم‌ها طراحی شده‌اند و با تمرکز بر این ناحیه، روی چشم‌ها (در حقیقت دور چشم‌ها) قرار می‌گیرند.

ماسک ورقه‌ای لب

اگر فکر می‌کنید که تنها پوست صورت شما به ماسک‌های تقویتی نیاز دارد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. قطعا تا به حال افرادی را دیده‌اید که با وارد شدن به ده‌های 60 و 70 زندگی، لب‌های چروکیده و پژمرده دارند! اگر به موقع به فکر آبرسانی و تقویت پوست لب‌های خود باشید، باید این خبر خوش را به شما بدهیم که به احتمال زیاد چنین پژمردگی لب‌ها را تجربه نخواهید کرد.
راه حل قطعی استفاده از ماسک ورقه‌ای لب است. به این صورت لب‌های شما نیز مواد مغذی لازم را دریافت کرده و جوانی و شادابی آن‌ها تامین می‌شود.
به علاوه ماسک‌های ورقه‌ای لب‌ها، با خواص مختلفی عرضه شده‌اند. شما می‌توانید ماسک ضدخشکی، ماسک از بین بردن تیرگی لب‌ها، ماسک موثر در درمان پوسته پوسته شدن لب‌ها،ماسک ضدچروک، ماسک ترمیم‌کننده بافت‌ها و … را خریداری کنید.

ماسک ورقه‌ای طلا

همان طور که اسم وسوسه برانگیز این ماسک، جذاب می‌نماید، به همان اندازه نیز حین استفاده از ماسک ورقه‌ای طلا، می‌توانید به پاکسازی پوست و همین طور کاهش چین و چروک‌های آن، کمک کنید. این ماسک صورت، دارای عنصر طلای خالص بوده و به شکلی معجزه‌آسا برای جوانسازی پوست، موثر واقع می‌شود. یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که این ماسک روی پوست صورت شما خواهد گذاشت، اثربخشی آن، برای از بین بردن روغن‌های اضافی پوست است که زمینه جوش و مشکلات دیگر را به شدت کاهش می‌دهد. اگر بتوانید به طور مستمر از این ماسک پوستی استفاده کنید، درخشش عالی و پاکسازی بی‌نظیر را روی صورت خود، تجربه خواهید کرد.


ماسکی با ترکیبات طبیعی انتخاب کنید


بهتر است که برای انتخاب ماسک، به ترکیباتش هم توجه کنید. ماده‌های طبیعی برای هر نوع پوستی بهترند و تاثیرگذاری بیشتری دارند. ماسکی را انتخاب کنید که کلمه “ارگانیک” بر روی آن حک شده و عصاره‌های کیوی و یا آلوئه ورا دارد.
از ماسک‌هایی که رنگ‌های مصنوعی، پارابن یا روغن‌های معدنی دارند، استفاده نکنید؛ برای این که به پوست اسیب می‌رسانند.
آلوئه ورا خواص پاک سازی و مرطوب کنندگی دارد که جای زخم را التیام می‌بخشد، اکنه را کاهش داده و از پیری جلوگیری می‌کند. کیوی هم پوست را صاف و سفت می‌کند.

رفع اکنه‌ها با ماسک عصاره‌ی حلزون

ماسک عصاره حلزون برای افرادی که اکنه دارند، بسیار مطلوب است؛ چرا‌که پوست را آبرسانی می‌کند و درمانی برای پوست اسیب دیده می‌باشد. چنانچه جایی از پوست تان باز شده، ماسک‌های ورقه‌ای ژلی تاثیرگذارتر از ماسک‌های ورقه‌ای پنبه‌ای معمولی، برای رفع مشکل هستند. افرادی که پوست معمولی دارند بهترین انتخاب میتواند ماسک عصاره‌ی حلزون باشد.

از ماسک آب رسان طبیعی برای پوست مختلط استفاده کنید

اگر روی بینی و پیشانی تان چرب است، ولی دیگر نقاط صورت تان خشک است، از ماسکی آب رسان و پاک کننده استفاده کنید. بهتر است که این ماسک، از ماده‌های طبیعی مانند خزه‌ی دریایی تشکیل شده باشد که هم زمان به سم زدایی و مرطوب کنندگی پوست، کمک می‌کند.

ماسک ژلی شفاف برای تسکین پوست

این نوع ماسک، با مرطوب کردن مناطق ملتهب پوست، سبب تسکین آن می‌شود. بعد از استفاده از آن هم، پوست را به خوبی نرم و مرطوب می‌کند. افرادی که اگزما را تجربه نموده اند میتوانند این ماسک را برای کاهش درد و برطرف نمودن آن استفاده کنند.

برای پوست‌های چرب، از ماسک ماست استفاده کنید

این گونه از ماسک ها، منافذ باز را کاهش داده و تولید چربی پوست را کنترل می‌کنند. بعلاوه، ماست مثل لایه بردار عمل نموده و به خوبی منفذ‌ها را تمیز می‌کند.

پوست خشک را با مرطوب کردن، التیام می‌بخشد

مرطوب کننده ها، سبب آبرسانی به منفذ‌ها شده و خطوط پوست را کاهش می‌دهند. از ماسک ورقه‌ای که مرطوب کننده‌هایی مانند هیالورونیک اسید، بوتیلین گلیکول و گلیسیرین استفاده کنید تا از پوسته پوسته شدن پوستتان خلاص شوید.

فایده‌های ماسک‌های ورقه‌ای چیست؟

ممکن است از افراد دیگر اثرات گوناگون این ماسک‌ها را شنیده باشید. ولی در واقع ماسک‌های ورقه‌ای چین و چروک‌های سطحی پوست را که در اثر خشکی به وجود آمده اند از بین می‌برند، التهابات را از بین می‌برند، پوست‌های خسته راتازه می‌کنند و به پوست درخشندگی می‌دهند.
چنانچه این ماسک‌ها را بصورت هفتگی استفاده کنید پوست را مرطوب و برّاق می‌کند. شاید استفاده روزانه آن‌ها بهتر باشد، ولی به دلیل گران بودن نمی‌توان این کار را انجام داد. یکی از نکات منفی این ماسک‌ها این است که جوش‌ها را از بین نمی‌برد و چربی پوست را کم نمی‌کند. برای پوست‌های جوش دار بهتر است از ماسک‌های مطلوب پوست‌های چرب استفاده کرد مانند ماسک خاک رس.
البته با ترکیب ماسک‌ها نتیجه بهتری می‌گیرید. مثلا برای اینکه میزان رطوبت رسانی این ماسک‌ها را بالا ببرید میتوانید پیش از استفاده نخست صورت را لایه برداری کنید تا سلول‌های مرده پوست از بین بروند و جذب رطوبت بیشتر شود. یا این که نخست ماسک رس بزنید و بعد از آن ماسک ورقه ای. یکی دیگر از فواید این ماسک‌ها راحت بودن استفاده آن‌ها در زمان سفر است. هم زیاد جا گیر نیستند و هم این که نیازی به تمیز کاری ندارند حتی میتوانید بعد از استفاده صورت خود را نشوئید.


ماسک‌های ورقه‌ای چطور بیشترین تأثیر را می‌گذارند؟


برای این که بهترین نتیجه را بگیرید، مورد‌های زیر را رعایت کنید:


قبل از هر چیز صورت خویش را بشویید. استفاده از ماسک‌های حاوی سرم روی پوست کثیف اشتباه‌ترین کار است. در صورت کثیف بودن پوست صورت، هیچ فایده‌ای از ماسک نمی‌برید.
هیچ وقت ماسک را بیش از ۲۰ دقیقه روی صورت خود نگذارید. این کار به پوست اسیب می‌رساند. همیشه پیش از استفاده از ماسک، دستور العمل روی آنرا بخوانید. حتی گاهی لازم است بر اساس دستورالعمل، کم‌تر از ۲۰ دقیقه ماسک را از روی صورت خود بردارید.
هیچ وقت پس از بر داشتن ماسک، صورت خود را نشویید. با سرم باقی مانده از ماسک به آرامی صورت خود را ماساژ دهید تا سرم کاملاً جذب پوستتان شود. در پایان میتوانید کرم مرطوب کننده هم استفاده کنید.
چنانچه در زمان روشنی روز از ماسک استفاده می‌کنید، پس از پایان کار ضد افتاب بزنید.

خرید لوازم آرایش از گناوه

عارضه‌های استفاده از ماسک ورقه‌ای چیست؟

هدف از استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای تغذیه کردن و آبرسانی به پوست است نه پاک سازی یا لایه برداری؛ بنابراین این ماسک‌ها نمی‌توانند تاثیری را که ماسک‌های لایه بردار و پاک سازی کننده (مانند ماسک خاک رس و …
همچنین، در بعضی از انواع ماسک‌های ارزان و بی کیفیت، از سرم‌هایی استفاده می‌شود که خیلی زود تبخیر میشوند و رطوبت را از لایه‌های عمیق پوست جذب می‌کنند. لازم نیست حتماً از ماسک‌های گرانبها استفاده کنید، ولی سعی کنید فریب ارزانی را هم نخورید و به پوستتان اسیب نزنید.
از آنجایی که ماسک ورقه‌ای سطح پوست را می‌پوشاند میتواند سبب افزایش دمای آن شود. این اتفاق برای افرادی که دچار اکنه هستند چندان خوب نیست، زیرا افزایش دمای پوست تعداد باکتری‌ها را در سطح آن افزایش می‌دهد و سبب پیدایش اکنه می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، ماسک‌های خود را در یخچال مراقبت کنید.
بعضی ترکیبات موجود در ماسک‌ها مانند روغن نارگیل و تخم مرغ نیز امکان دارد سبب بسته شدن روزنه‌های پوستی شود پس پیش از خرید ماسک حتماً به ترکیبات داخل آن توجه کنید. چند وقتی پیش شایعاتی در خصوص بهداشتی نبودن ماسک‌های ورقه‌ای مطرح گردید، ولی این ماسک‌ها در صورتی که از برند معتبری باشند در شرایط کاملاً بهداشتی تهیه میشوند و شما بدون نگرانی میتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

زمان استفاده از ماسک ورقه‌ای

بهتر است هفته‌ای 2 تا 3 بار از این ماسک‌ها استفاده کنید. استفاده در شب بهترین حالت را خواهد داشت، اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید در ساعت روز از این محصولات استفاده کنید، به یاد داشته باشید که پس از پایان مراحل بالا، حتما از ضدآفتاب نیز پیش از خروج از منزل، استفاده کنید

مواد اصلی تشکیل دهنده ماسک ورقه ای چیست؟

آب


پیش تر گفتیم اصلی ترین ماده تشکیل دهنده ماسک های ورقه ای آب است آب نقش موثری در داشتن پوست سالم دارد به وسیله آب زیاد مابقی مواد مفید جذب پوست می شود و موثرتر برای پوست عمل می کنند آب یا رطوبت به تولید سلول های جدید پوست کمک زیادی می کند.


بوتیلن گولیکول


بعد از آب ماده مهم دیگر که در بین تمامی مدل های ماسک ورقه ای دیده می شود بوتیلن گولیکول نام دارد که نوعی الکل آلی است که معمولا برای تهویه هوا مورد استفاده قرار می گیرد حال شاید این سوال پیش بیاید که وجود الکل در ماسک ورقه ای باعث صدمه به پوست نمی شود؟ در جواب باید بگویم خیر زیرا این الکل نوعی مرطوب کننده نیز به شمار می رود یون ها باعث جذب رطوبت در پوست می شود به غیر از این موارد وجود بوتیلن گلیکول در ماسک ورقه ای مزیت  دیگری نیز دارد.
بوتیلن گولیکول ماند حلال در فرمول ماسک ورقه ای عمل می کند و مانع از کاهش ویسکوزیته (غلظت) فرمولاسیون می شود تا همواره بافت چسبناک و سنگین خود را حفظ کند همچنین مانع از خشک شدن محلول داخل ماسک شود به طور کلی وجود این ماده برای کمک به جذب بهتر سایر مواد مغذی در پوست است.

خرید لوازم آرایش از گناوه

دی پروپیلن گلیکول


دی پروپیلن گلیکول نوعی الکل مصنوعی می باشد که در بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می شود. وجود این ماده مخصوصا برای پوست هایی که خشک  یا پیر هستند بسیار ضروری است دی پروپیلن گلیکول در مقدار کم نوعی مرطوب کننده محسوب می شود که لایه بیرونی پوست را مرطوب، نرم و ابریشمی می کند.
به طور کلی نقش این ماده در ماسک ورقه ای برای جذب بیشتر موثرتر مواد مغذی و آب به پوست است. پوست می شود.
مزیت دیگر دی پروپیلن گلیکول در کاهش علائم پیری پوست می باشد همچنین در رفع آکنه نیز نقش فعالی دارد و به عنوان یک ماده موثر به بهتر عمل کردن ماسک ورقه ای روی پوست صورت عمل می کند.

هیالورونیک اسید

به طور کلی این ماده نوعی مرطوب کننده می باشد که علاه بر کمک به جذب بیشتر آب مانع از دفع آن از پوست می شود بنابراین پوست خشن و زبر را نرم و خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر می کند.

پپتیدها

پپتیدها ماده دیگری هستند که به بهتر شدن پوست شما کمک می کنند در واقع نوعی از اسیدهای آمینه هستند که پروتئین مورد نیاز پوست را فراهم کرده و در بدن به طور طبیعی نیز تولید می شود.

ماسک صورت ورقه ای برای هر نوع پوستی با هر رنگی وجود دارد.

از انواع ماسک های صورت ورقه ای میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

برای رفع جوش و آکنه.

با خاصیت روشن کنندگی پوست.

با خاصیت نرم کنندگی صورت.

ماسک صورت ورقه ای با ترکیباتی طبیعی


برای انواع پوست باید از کدام ماسک صورت ورقه ای استفاده کنید؟

برای استفاده از ماسک صورت ورقه ای حتما دقت کنید که بر روی پوشش ماسک کلمه ارگانیک نوشته شده باشد. به هیچ عنوان از ماسک‌هایی که در ترکیبات خود از رنگ‌های مصنوعی، پارابن یا روغن‌های معدنی دارند استفاده نکنید.

موارد زیر انواع مختلف از ماسک های صورت ورقه ای است:

آلوئه ورا: جای زخم بجا مانده از آکنه و جوش را درمان می‌کند و مناسب برای افراد با هر نوع پوستی است.

ماست: منافذ باز پوست را کاهش می‌دهد و مناسب پوست‌های چرب است.

کیوی: خاصیت سفت کنندگی و درخشان تر کردن پوست را دارد. مناسب برای همه افراد با هر نوع پوستی که دارند.

ماسک عصاره حلزون: مناسب افراد با پوست معمولی است و به حذف آکنه از روی پوست کمک می‌کند.

ماسک آبرسان طبیعی: اگر نقاطی از صورتتان خشک است و بعضی نقاط چرب است باید از این نوع ماسک استفاده کنید.

خرید عمده لوازم آرایشی و بهداشتی


نکاتی که در حین استفاده از ماسک ورقه ای باید رعایت کنید:

از شیت ماسک ها در هر ساعت از شبانه روز می توانید استفاده کنید به طور معمول 2 بار در هفته برای پوست های سالم کافی است

اگر در روز از ماسک ورقه ای استفاده کردید حتما بعد از آن ضد آفتاب بزنید

بعد از استفاده از ماسک صورت خود را بشویید می توانید برای تاثیر گذاری بیشتر بعد از آن از سرم یا روغن اساسی و در آخر از یک مرطوب کننده نیز استفاده کنید.

دستورالعمل همه ماسک های ورقه ای یکسان نیستند پس قبل از مصرف حتما آن را مطالعه کنید.

طرز استفاده از ماسک ورقه‌ای

لازم است که حتما طرز استفاده صحیح از ماسک ورقه‌ای را بدانید تا بتوانید بهترین اثرگذاری از این ماسک‌ها را تجربه کنید. برای استفاده صحیح، این مراحل را در نظر داشته باشید:

گام اول: پیش از هر اقدامی صورت خود را به خوبی با آب ولرم شستشو دهید و خشک کنید. از یک حوله بدون پرز یا دستمال نرم استفاده کنید تا هیچ پرزی روی پوست شما بر جای نماند.

نکته: در صورتی که پوست شما دارای چربی زیادی است، حتما از پن‌های شستشو مخصوص پوست‌های چرب استفاده کنید.

دوم: از یک تونر پوست مناسب استفاده کرده و آلودگی‌های سطحی را به کمک چند قطره تونر و پد مخصوص یا پنبه، پاکسازی کنید.

سوم: حال بسته‌بندی ماسک را به آرامی باز کرده و مایع داخل آن را به آرامی روی پوست خود زده و ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

چهارم: ماسک را از بسته بیرون آورده و آن را با دقت روی صورت خود قرار دهید به طوری که بخش‌های بریده شده مربوط به چشم و بینی و دهان، به درستی در جای خود قرار بگیرند.

پنجم: لازم است که ماسک برای مدت 20 دقیقه روی پوست شما باقی بماند.

ششم: برای برداشتن ماسک از روی پوست، آن را به آرامی از بخش چانه برداشته و به سمت بالا بکشید تا کاملا از پوست صورت شما جدا شود.

هفتم: احتمالا مقداری از سرم یا مایع ماسک روی پوست صورت شما باقی مانده است، توصیه می‌کنیم که این مایع را به کمک انگشتان خود روی پوست ماساژ داده و بگذارید کاملا جذب شود.

هشتم: پس از آن می‌توانید از یک کرم مرطوب‌کننده و آبرسان ملایم استفاده کرده و به این شکل کمک کنید تا مواد مغذی بهتر به پوست شما جذب شوند.

خرید عمده محصولات پوستی

معرفی چند برند معروف برای ماسک ورقه‌ای

برای آن که بتوانید بهترین ماسک ورقه‌ای را برای پوست خود انتخاب کنید، لازم است که برندهای مشهور و معتبر در این زمینه را بشناسید.  در ادامه به چند برند معروف و شناخته شده اشاره خواهیم کرد:

بیوآکوآ

برند لوازم آرایشی بیوآکوآ در حوزه عرضه ماسک‌های ورقه‌ای نیز بسیار مشهور بوده و محصولاتی قوی دارد. این برند چینی، از سال 2009 میلادی در ژائو فنگ لیو چین شروع به فعالیت کرده و به سرعت به محبوبیت بالایی دست یافت.

ایمیجز

برند ایمیجز، در حوزه تولید ماسک‌های ورقه‌ای باکیفیت شهرت زیادی دارد. ماسک زیتون و ماسک کاکتوس و پیله ابریشم این برند، فوق العاده بوده و رضایت مشتریان را تا حد بالایی به دست آورده‌اند. لازم به ذکر است که این برند آرایشی تحت برند بیوآکوا فعالیت می‌کند.

دیگنیتی

محصولات برند دیگنیتی، از مواد اولیه باکیفیت ساخته شده و ماسک‌های ورقه‌ای آن نیز، کاملا عالی و ایده‌آل هستند. لازم به ذکر است که این برند تحت لیسانس‌های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی، قرار دارد.

ماسک ورقه ای مناسب برای رفع آکنه

یکی از بهترین انواع ماسک ورقه ای صورت، ماسک با عصاره حلزون است. البته افرادی که در این گروه قرار میگیرند، بهتر است از ماسک های صورت ژله ای استفاده کنند تا ماسک ورقه ای پنبه ای.

ماسک مناسب برای پوست های چرب

افرادی که پوست های چرب دارند به دنبال این هستند که بتوانند از روشی چربی تولید شده توسط پوستشان را کنترل کنند. ماسک ماست یکی از بهترین انواع ماسک صورت ورقه ای برای شما سات. این نوع ماسک، منافذ باز پوست را کاهش می دهد، چربی تولید شده را کنترل میکنند و پوست را به عمیقا تمیز و لایه برداری میکند.

ماسک مناسب برای پوست های اگزما

پوست هایی که ملتهب هستند و دردی زیادی را بابت اگزما پوستی تجربه می کنند، می بایست از ماسک های ژلی شفاف که تسکین دهنده التهاب پوستی هستند استفاده کنند. این ماسک ها التهاب را التیام میبخشد و پوست را نرم و مرطوب میکند.

سوالات متداول در مورد ماسک های پوستی:

سوال: تاثیر گذاری ماسک خانگی بیشتر است یا شیت ماسک (ماسک ورقه ای)؟

جواب: برای اینکه پوست ما از مواد مغذی ماسک ها استفاده کند، باید سایز این ویتامین ها، پپتیدها و هر ماده ای که برای پوست ما مفید است به اندازه ای کوچک شده باشد که بتواند از سلول های پوست ما عبور کند و این سلول ها بتوانند از آن تغذیه کنند و این امکان اصلا در ماسک های خانگی وجود ندارد. به همین دلیل قویا توصیه می شود از ماسک ورقه ای بجای ماسک خانگی استفاده شود.

سوال: آیا ماسک ورقه ای یکبار مصرف است؟

جواب: ماسک ورقه ای یکبار مصرف است و فقط یکبار می توان از آن استفاده کرد.

سوال: در هفته چند بار از ماسک ورقه ای استفاده کنیم

جواب: در هفته می توان 2 الی 3 بار یا یک روز در میان می توان از ماسک ورقه ای استفاده کرد. و حداقل استفاده از آن هفته ای یکبار می باشد.

سخن نهایی

ماسک‌های صورت ورقه ای تغییرات مثبت زیادی هم بر روی پوست می‌گذارند. باید قبل از خرید این نوع ماسک ها حتما دقت کنید که ماسک مناسب پوست خود را تهیه کنید. قبل از خرید به برچسب روی محصول دقت کنید تا ماسکی که خریداری میکنید مناسب شرایط پوستی شما باشد.

سلامت و شادابی پوست با ماسک‌های ورقه‌ای

ماسک‌های ورقه ای یکی از انواع مختلف ماسک‌های صورت است که شادابی و درخشندگی خوبی را به پوست شما هدیه می‌دهد. ما در مقاله خرید ماسک ورقه ای از گناوه در فروشگاه دوشیزه قصد داشتیم تا شما را به صورت کامل با ماسک ورقه‌ای، فواید استفاده از ماسک ورقه‌ای و انواع مختلف آن آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

در انتها خوشحال می‌شویم اگر شما هم نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان دوشیزه به اشتراک بگذارید.