بهترین راه شستشو کامل صورت چیه ؟

بهترین راه شستشو کامل صورت چیه ؟ بنظر شما بهترین راه شستشو صورت چیه آیا شامپو بچه یا صابون صورت یا هر شوینده ای که در دسترس باشه میتونه برای صورت شما مناسب باشه.

وقتی نوبت به پاکسازی صورت میرسه،باید به همون اندازه ای که به آرایشتون توجه میکنید به این مسئله هم خیلی اهمیت بدید. متخصصان پوست بهترین عادات و محصولات رو برای انجام کار بررسی کردن.

خرید عمده لوازم آرایشی

مقدمه

یکی از متخصصان پوست تعریف کرد که :لحظه دقیقی که این اتفاق افتاد رو به خاطر ندارم، اما در مقطعی از زندگی بزرگسالی، قدم ساده‌ای در روتین مراقبت از پوستم یعنی شستن صورتم چندان ساده نبود. سال‌ها فقط روی آن آب می‌ریختم، آن رو با حوله‌ای پاک می‌کردم و هیچ فکری به شستشو کامل صورتم نمی‌کردم.

حالا، در اواسط 30 سالگی، شستن صورتم چیزی شبیه به یک تمرین معنوی هست. من نظرات خیلی جدی در مورد اینکه بهترین راه شستشو کامل صورت چیه و چطور صورت ارزشمندم باید پاک شه (آب میسلار، تونر و پاک کننده کف کننده در صبح، سپس پاک کننده آرایش، تونر و یک کرم پاک کننده غلیظ تر با آب سرد در شب) دارم. به دلیل اینکه روتین شستشوی صورتم خنثی میشه، عمیقاً ناراحت میشم. به عنوان مثال، آخر هفته گذشته متوجه شدم که وقتی در یک سفر شبانه بودم، کیسه‌ی محصولات مراقبت از پوستم رو در خانه فراموش کردم و متوجه شدم که برای شستن صورتم با آب ساده یا بدتر از آن، باید بشورم.

من ممکنه که در مورد روتین مراقبت از پوستم مراقبت بالایی داشته باشم، اما این بدان معنا نیست که به آن اطمینان دارم. نه، من اغلب لحظات مضطرب خود رو با سپری کردن وقتم در اینستاگرام می گذرانم، محتوای حمایت شده از برند رو در مورد روش های ظاهراً بهتر انجام میدم که تقریباً سعی کنم همه چیز مربوط به زیبایی رو انجام بدم، خواه آرایش ابروها، مشخص کردن استخوان گونه ام یا حتی شستشو کامل صورتم. در این مرحله، من در پیام های مختلط غرق میشم. یک وبلاگ نویس زیبایی میگه که فقط صورت خود رو با آب سرد شستشو بدید. یکی دیگه میگه که هرگز حتی آب رو از شیر آب نزنید، بلکه فقط از آب میسلار استفاده کنید (معلوم است که هر دو نظر اشتباه هستن!). باید بدونم: آیا صورتم رو درست شستشو میدم؟ با انبوهی از سوالات به متخصص پوست مراجعه کردم.

چند بار در روز باید صورتم رو بشورم؟

بهترین راه شستشو کامل صورت چیه و دکتر تاد مینارز، پزشک متخصص پوست و استادیار بالینی پوست، دانشکده پزشکی دانشگاه میامی، میگه که: «واقع بینانه نظر بدم، اینه که شما فقط باید صورت خود رو یک بار در روز شستشو بدید یا حداکثر دو بار. اگه بخواید بعد از پاک کردن آرایش غلیظ یا آرایش روزانه صورت تمیزی داشته باشین، من فکر می‌کنم که صبح‌ها نیازی به شستشوی کامل صورت خارج از روتین معمول دوش گرفتن خود ندارید. اگه با مسائل خاصی مواجه میشید که نیاز به روتین پوستی در صبح داره. خوبه که این کار رو انجام بدیم اما من مزایای بیشتری رو در پایان روز که از سر کار برمی‌گردید یا به رختخواب میرید، می‌بینم.»

به طور کلی، شستشوی سوم صورت اشکالی نداره، اما فقط در صورتی که «فقط از یه فعالیت ورزشی آمده باشین که در آن زیاد عرق کردین، یا اگه آرایش زیادی دارید [قبل از رفتن به باشگاه] و ترجیح داده میشه که این کار رو نکنید. دکتر پیترسون پیر، MD، متخصص پوست در Thousand Oaks، کالیفرنیا، میگه که: «ابدا در زمانی که فعالیت ورزشی و تمرین رو انجام میدید، آرایش نداشته باشید و صورتتون تمیز باشه چون منافذ پوستتون در اون لحظه باز میشه. پس بهترین راه شستشو کامل صورت چیه ؟ظاهراً شستن بیش از حد صورت میتونه باعث جوش، خشکی یا سوزش بشه، که احتمالاً پوست شما بلافاصله به شما اطلاع میده.

دکتر روبرتا دل کامپو میگه که: «زمان شستن بیش از حد صورت، روغن‌ها و چربی‌های طبیعی پوست رو از دست می‌دید، که از نظر فنی سلول‌های پوست را از هم جدا میکنه و فضایی رو برای ورود زباله‌ها و باکتری‌ها به پوست و ایجاد عفونت و التهاب ایجاد می‌کنه.»

خرید عمده لوازم پوستی

بهترین پاک کننده های صورت برای استفاده در سال 2020

مهمترین کیفیت در یک پاک کننده ( نه همه مراقبت های پوست) به یه کلمه خلاصه میشه: “لطیف”.

دکتر کاتلین کوک سوزی، پزشک متخصص پوست و مدیر بخش زیبایی پوست در Yale Medicine میگه که: «خیلی از اوقات بیماران میگن که پوست حساسی دارن، اما این در واقع به دلیل تمام کارهایی هست که برای آن انجام می‌دهند. . “شما می خواید همه چیز رو از بین ببرید و به یک رژیم مراقبت از پوست واقعا ملایم پایبند باشین. سپس می تونید چیزهایی رو دوباره اضافه کنین، اما آنها رو به آرامی اضافه کنین. هر بار یک چیز به روتین پوستتون اضافه کنین و حداقل دو هفته قبل از افزودن هر چیز دیگری از این محصول استفاده کنید تا پوست رو حساس نکنید.

آب با چه دمایی بهتر است؟

دکتر دل کامپو میگه که: «آب گرم همیشه بهترین هست، چون آب گرم میتونه چربی طبیعی پوست رو از بین ببره و سرما اجازه نمیده منافذ باز بشن تا آلودگی‌ها از بین برن. اما از طرفی آب سرد اکسیژن لازم رو به پوست میده.

دکتر Tonkovic-Capin میگه: روی دست‌های تمیز، روی کف دست بمالید و آن رو با کمی آب گرم روی صورتتون قرار بدید.پیر میگه که: «از پیشانی، اطراف چشم‌ها، به سمت پایین گونه و چانه رو با حرکات دایره‌ای مالش بدید،» و اضافه کنید که او توصیه میکنه از بالای صورت به پایین صورت ماساژ بدید.

آیا باید به جای آب لوله کشی از آب میسلار استفاده کنم؟

میسلار واتر این روزها رایج هست، و اکثر متخصصان پوست فکر میکنن جایی برای آن وجود داره اما بیشتر به معنای مکمل تا جایگزینی برای آب واقعی و پاک کننده هست.

دکتر ساندرا لی، MD (معروف به “دکتر جوش پاپر” از برنامه TLC با همین نام)، به NBC News BETTER میگه که صبح ها به جای شستشوی سریع از آب میسلار استفاده میکنه “فقط برای پاکسازی سریع” یک شستشوی کامل صورت . به نظر من آب میسلار نسبت به آب معمولی سخت تر و خشک تر هست.

در پایان

در آخر مقاله بهترین راه شستشو کامل صورت چیه ؟ به بهترین تکنیکهای شستشوی صورت پرداختیم.اگه تکنیکهای خفنی رو میدونی برای ما بنویس.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه باکیفیت ترین محصولات رو با مناسب ترین قیمت در برای شما فراهم کرده فقط کافیه محصول مورد نظرتون رو انتخاب کنید تا در کمترین زمان ممکن به دستتون برسه.