اسکراب بدن رو چطوری استفاده کنیم ؟

سلام…سلاممم …امروز بایه مقاله فوق العاده کاربردی بنام اسکراب بدن رو چطوری استفاده کنیم ؟ اینجا هستیم و قراره بهترین تکنیک ها و محصولات رو برای زیبایی بدن شما معرفی میکنیم.

خرید عمده لوازم آرایشی

اسکراب بدن چیست؟

اسکراب بدن یک لایه بردار فیزیکی هست که معمولاً بر پایه نمک یا شکر هست و برای از بین بردن سلول های مرده پوست از روی پوست شما استفاده می شود. مواد ساینده (شکر، نمک) روی پوست کار می‌کنند و به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کننن و پوست رو از سلول‌های پیرتر پاک می‌کنن تا پوست شما نرم و لطیف شه و تغذیه بشه. اسکراب بدن با تحریک سلول‌های پوست برای داشتن پوستی صاف‌تر و روشن‌تر عمل می‌کنه و می‌تونه به بازگرداندن رطوبت طبیعی پوست کمک کنه، از بروز آکنه در آینده جلوگیری کنه و احساس خوبی به شما بده!

اسکراب های زیادی برای بدن وجود داره، برای هر نوع پوستی که ممکن هست باشه، بنابراین می تونید یکی رو پیدا کنید که برای حذف سلول های مرده پوست بدون آسیب رساندن به پوست شما مفید باشه. اسکراب های بدن به بازگرداندن پوست به حالت طبیعی، نرم و انعطاف پذیر کمک میکنن و افزودنی عالی برای هر روتین مراقبت از پوست هست.

چه زمانی باید از اسکراب بدن استفاده کرد؟

اگه نمی‌دونید چه زمانی از یک اسکراب لایه‌بردار بدن استفاده کنید، مطمئن بشید که بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن، و بعد از استفاده از ژل دوش، صابون یا شستشوی بدن از آن استفاده کنین. این تضمین می کنه که پوست شما تمیز و آماده برای لایه برداری هست و آب گرم پوست شما رو مرطوب و نرم می کنه. آب گرم همچنین منافذ شما رو باز می کنه تا اطمینان حاصل بشه که اسکراب بدن شما می تونه تا حد امکان در از بین بردن سلول های ناخواسته پوست موثر باشه.

چند بار باید از اسکراب بدن استفاده کرد؟

شما نباید هر روز از اسکراب بدن استفاده کنین. لایه برداری می تونه برای پوست خشن باشه و لایه برداری بیش از حد می تونه به سلول های پوست آسیب برسونه و از ترمیم طبیعی جلوگیری کنه. شما نمی خواید رطوبت پوست رو بیش از حد از بین ببرین، یا سد پوستی رو به خطر بیندازید. سعی کنید حداکثر 1 تا 2 بار در هفته از اسکراب بدن استفاده کنید. یک بار در هفته ایده خوبی هست چون به راحتی می تونید آن رو در یک روال هفتگی مراقبت از خود قرار بدید.

نحوه استفاده از اسکراب بدن:

1.در آب گرم خیس کنید

وقتی لایه برداری می کنید، بهتر هست کل بدن خود رو با یک خیساندن خوب در آب ولرم آماده کنید. شما می تونید دوش بگیرید یا حمام کنید، اما مطمئن بشید که قبل از استفاده از اسکراب بدن، بدن خود رو با صابون یا شستشوی بدن شسته اید، و مطمئن بشید که پوستتان مرطوب، نرم و انعطاف پذیر هست تا بهترین نتیجه رو تضمین کنید. از آب ولرم استفاده کنین و اجازه بدید پوستتان حداقل 10 دقیقه خیس بخوره.

2.مقدار مناسبی از اسکراب رو روی دست خود قرار بدید و به آرامی آن رو به پوست خود بمالید


از حرکات دایره ای استفاده کنین تا به خوبی جذب پوست بشه و مقدار زیادی از اسکراب بدن رو در کل بدن خود بمالید. توصیه می کنیم از بالاتنه شروع کنین و به سمت پایین حرکت کنین. با حرکات دایره ای روی سینه، روی بازوها، تنه، پاها بمالید – اندام پشتی خود رو فراموش نکنید و در آخرین بار پاهای خود رو لایه برداری کنید و مراقب سطوح لغزنده حمام باشید.

3.از یک برس یا دستکش برای افزایش لایه برداری و تاثیر پاک کنندگی اسکراب استفاده کنید

این باعث میشه دست های شما بیش از حد خسته نشه برای پروسه اسکراب کردن.پوست خود رو حداکثر به مدت 30 ثانیه اسکراب کنید و فشار ملایمی رو در تمام مدت حفظ کنین.

4.پوست خود رو با آب ولرم کاملاً بشویید

این به حذف هر یک از سلول های مرده پوستی که اسکراب بدن از طریق واکنش با پوست شما جذب کرده هست، کمک میکنه. لایه بردار رو با حرکات ماساژ بشویید تا ذرات اضافی از بین بره.

5.در صورت نیاز اصلاح کنید

اگه فکر میکنید نیازه حتما شیو کنید.

6.پوست خود رو با حوله خشک کنید

نوازش ملایم پوست باعث میشه که پوست شما برای مدت طولانی تری نرم تر و تمیزتر شه.

خرید عمده لوازم پوستی

از لوسیون یا مرطوب کننده بدن استفاده کنید

در حالی که پوست کمی مرطوب هست، پوست خود رو مرطوب کنین تا مطمئن بشید که به درستی روی پوست کار می کنه. اسکراب های بدن به طور موقت سد پوست شما را مختل می کنند و می توانند پوست شما رو خشک کنند، به همین دلیل مهم هست که بعد از آن مرطوب کنید و سطح رطوبت طبیعی پوست رو بازیابی کنید.

یک اسکراب بدن خوب چیست؟

یک اسکراب بدن خوب از مواد غیر سمی که با پوست شما مهربان هستن و از لایه بردارهای طبیعی مثل نمک یا شکر استفاده میکنه. کیفیت خوب و درشت مواد طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده پوست بدون استفاده از مواد ساخته شده یا مصنوعی کافی هست.

امروزه اسکراب‌های بدن بسیاری برای انواع مختلف پوست وجود داره که از ذرات ریز و درجه یک در اسکراب‌های بدن خوب استفاده میشه تا از پوست شما در برابر قرار گرفتن غیر ضروری در معرض مواد شیمیایی یا سموم محافظت کنه. اسکراب بدن لایه برداری آلوئه ورا یک گزینه عالی هست، زیرا آلوئه ورا یک ضد التهاب طبیعی هست که تولید کلاژن رو افزایش میده.

بهترین اسکراب بدن برای پوست خشک چیست؟

برای پوست خشک، سعی کنید یک اسکراب بدن که از اسید گلیکولیک استفاده میکنه پیدا کنید. این یک اسید مبارزه کننده با آکنه هست و می تونه به جلوگیری از جوش کمک کنه، خاصیت ارتجاعی رو بهبود ببخشه و باعث صاف شدن پوست شه. برای کسانی که پوست چرب دارن، اسید سالیسیلیک به خوبی عمل میکنه تا سبوم رو حل کنه و هر گونه ناخالصی رو که منافذ رو مسدود میکنه، تجزیه میکنه.

تفاوت بین اسکراب شکر و اسکراب نمک چیست؟

اسکراب بدن با شکر

اسکراب‌های بدن بر پایه شکر نسبت به نمک ساینده‌تر هستن. آنها یک لایه بردار ملایم تر و منبع طبیعی اسید گلیکولیک هستن . شکر برای تسریع آبرسانی عالی هست، و ذرات شکر گردتر هستن، بنابراین سختی کمتری روی پوست شما دارن.

اسکراب بدن با نمک

اسکراب های بدن بر پایه نمک از ذرات سنگ زنی تشکیل شده ان. این بدان معناست که آنها روی پوست خشن‌تر هستند و برای حمله به مناطق خشن مانند پا و آرنج عالی هستن. خواص سم زدایی نمک (مواد معدنی کمیاب) نیز تصفیه کننده های طبیعی هستن. این باعث میشه آنها برای از بین بردن احتقان، خارج کردن سموم مسدود کننده منافذ و ترمیم پوست عالی باشن.

در آخر

در آخر مقاله اسکراب بدن رو چطوری استفاده کنیم ؟ به مهم ترین نکات اسکراب بدن اشاره کردیم و برای تهیه بهترین محصولات مراقبت از پوست و بدن میتونید به فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه که عرضه کننده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت هست،سر بزنید.