آیا اسکراب پوست رو خراب میکنه ؟

به همون اندازه که رسیدگی از پوست مهمه ولی زیاده روی در مصرف اسکراب های پوستی میتونه آسیب جبران ناپذیری به پوست شما وارد کنه. و شما بعد از استفاده طولانی مدت یهو از خودتون میپرسید که آیا اسکراب پوست رو خراب میکنه ؟ جواب شما در این مقاله ست پس اگه شما هم برای میزان استفاده از محصولات مراقبت پوست سردرگمید تا آخر همراه ما باشید.

این احتمالاً چیزی هست که بیشتر مردم در برنامه سفر هفتگی خود می نویسن، و به آبگرم مراجعه می کنن تا با نمک دریایی، شکر یا اسکراب عجیب و غریب دیگر نوازش کنن. ایشوین آناند، متخصص پوست میگه که اغلب به عنوان سم‌زدایی در نظر گرفته میشه، مردم تمایل دارن از اسکراب بیشتر از نیاز واقعی پوستشان استفاده کنن و این می‌تونه مضر باشه.

خرید عمده لوازم آرایشی

از بین بردن پوست مرده با اسکراب

برخی از اسکراب هایی که حاوی روغن های معدنی، مواد مصنوعی (دانه های ساینده ساخته شده از پلاستیک) یا مواد شیمیایی هستن که در صورت حساس بودن پوست می تونن مضر باشن. اگه پوست بریدگی یا کبودی داشته باشین، از استفاده از اسکراب بدن نمک خودداری کنین چون باعث تشدید وضعیت و سوزاندن پوست میشه و اسکراب پوست رو خراب میکنه چون به لایه ی سطحی پوست اسیب وارد میشه.

بالاترین لایه پوست یک لایه سد محافظ هست. شستشوی زیاد این لایه رو مختل می کنه و پوست رو نسبت به اشعه ماوراء بنفش حساس تر می کنه و منجر به برنزه شدن آسان، راش و آفتاب سوختگی میشه. همچنین، کرم های مورد استفاده برای اسکراب ها می تونند منافذ رو مسدود کرده و باعث ایجاد جوش های سر سفید و عفونت فولیکول های مو شوند که به نام فولیکولیت شناخته میشه.

اسکراب های طبیعی

شکر:

به دلیل داشتن لبه های صاف تر از نمک، ملایم به حساب میاد. میتونه برای پوست های حساس عالی باشه و با مخلوط کرده با مواد ارگانیک دیگه یه ماسک خوب فوق العاده دارید.

هسته زردآلو:

سرشار از ویتامین A هست که برای سلامت پوست حیاتی هست و برای استفاده روی آرنج، پشت، پاشنه پا و پوست های ضخیم تر مناسب است. مغزهای مغز و هسته میوه می تونند لبه های دندانه دار داشته باشن، بنابراین برای پوست های حساس ایده آل نیستن.مغزهای میوه ها رو به خوبی پودر کنید چون در غیر اینصورت اسکراب آنها پوست رو خراب میکنه.

عسل:

عسل به عنوان یک مرطوب کننده، نرم کننده مناسب پوست هست و می تونه پوست رو تغذیه کنه. که برای درست کردن این ماسک یا اسکراب میتونیم در ترکیب اون با بلغور جو دوسر استفاده کنیم.

بلغور جو دوسر:

یک دانه ملایم، بلغور جو دوسر پوست رو مرطوب می کنه. این می تواند التهاب رو در پوست های حساس کاهش میده.

اسکراب خنک کننده و مغذی:

عناصر

  1. نارگیل رنده شده – 3/4 فنجان
  2. پودر زردچوبه وحشی – 5 عدد
  3. روغن چوب صندل – 15 قطره

روش

با هم مخلوط کنید و به آرامی روی پوست بمالید.

اسکراب آبرسان

  • عناصر
  • شکر نیشکر سفید – 1/2 فنجان
  • عسل – 1/4 فنجان
  • روغن آووکادو – 1/4 فنجان
  • روغن جوانه گندم – چند قطره
  • ژل آلوئه ورا – 5 قاشق غذاخوری
  • گلبرگ های رز خرد شده – تعداد کمی

مضرات روش های لایه برداری پوست چیست؟

متأسفانه، بسیاری از آماده‌سازی‌های تجاری و روش‌های مکانیکی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، یا برای تمیز کردن اولیه پوست، بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرن و بیش از حد درشت یا خشن هستن تا بافت‌های ظریف صورت. چرا ما این کار را با خودمان انجام میدیم گیج کننده ست چون شما پوست خود رو تمیز نمی کنین و این روتین شستشو رو به روال خود اضافه می کنین.

به عنوان مثال، ابزارهای برس شستشوی شما در دسته مصرف بیش از حد قرار می گیرن و مشکلاتی رو برای پوستی ایجاد می کنن که قبل از استفاده از یکی از این دستگاه ها وجود نداشت. اگرچه می تونین از این برس با خیال راحت برای لایه برداری صورت استفاده کرد، اما در بیشتر موارد توصیه میشه که با این نوع ابزار صورت، از آنها برای پاک کردن آرایش و تجمع لکه های چرب روزانه روی پوست استفاده کنین. توصیه حتی تا جایی پیش می رود که توصیه میشه سعی کنید دو بار در روز استفاده کنید. چون استفاده از اسکراب پوست رو خراب میکنه.

خرید عمده محصولات مراقبت پوست

آسیب در اینجاست:

همانطور که از دو لیست زیر می بینید، یکی روش های تحریک کننده رو ارائه می دهه در حالی که دیگری جایگزین های ملایم تری رو ارائه می دهه. بنابراین اگه این ابزار همراه با بقیه این محصولات یا سایر مواد پاک کننده ریز که معمولا ملایم در نظر گرفته می شون استفاده شه، انواع خاصی از بیماری های پوستی ممکن هست رخ بده که ممکن هست نیاز به ترمیم یا درمان توسط متخصص پوست شما داشته باشه.

برای مقدمه فهرست زیر، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به همراه آلاینده های موجود در جو ما از دلایل اصلی پیری زودرس پوست ما هستن. لایه برداری بیش از حد به این مشکل کمک می کنه، اما مطمئناً دلیل کلی پیری پوست ما نیست.

بیایید با اولین چیزی که معمولاً می بینیم شروع کنیم:

تحریک کننده پوست صورت :

پارچه های تری (انواع پوست های خشن تا ظریف)
اسکراب صورت گردو (آسیب دهنده، پارگی پوست، لبه های تیز)
اسکراب صورت زردآلو (همانطور که در بالا برای اسکراب صورت ذکر شده)
اسکراب صورت نمک دریا (فقط برای بدن توصیه میشه)
هر دانه آسیاب شده دیگر در فرمول (همان اصل اعمال بشه)
آلفا هیدروکسی اسیدها (اسیدهای گلیکولیک یا سالیسیلیک، می تونه باعث التهاب بشه)
برس های صورت از هر نوعی (استفاده بیش از حد و می تونه باعث تحریک مزمن بشه)

در آخر مقاله آیا اسکراب پوستم رو خراب میکنه ؟

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه باکیفیت ترین محصولات روز دنیا رو با مناسب ترین قیمت و تنوع خیلی زیاد در تمامی بخش ها اعم از:لوازم آرایشی، محصولات مراقبت از پوست، محصولات ترمیم و احیا مو و حتی انواع لوازم برقی ارایشی و زیبایی رو برای شما زیباجویان فراهم کرده.فقط کافیه محصول مورد نظرتون رو انتخاب کنید.و راستی منتظر شنیدن نظراتتون هستیم. مقاله فردا چه موضوعی باشه؟