کراتینه مو چیست ؟

در این مقاله هر آنچه در مورد ” کراتینه مو چیست ؟ ” لازم است بدانید را ما به طور کامل به شما توضیح می دهیم تا با شناخت کامل موهای خود را درمان کنید .

 

بسیاری از خانم ها دارای موهای وز و گره خورده هستند که این باعث می شود موهای درخشان و شفافی نداشته باشند و دائم درگیر از بین بردن وز موی خود با انواع لوازم آرایشی مانند سرم ها و ماسک ها و همچنین سشوار و اتو مو می باشند.

اما آیا موهای شما همیشه تحمل حرارت زیاد سشوارها و اتوی مو را دارد ؟ مطمئنن شما باید به فکر درمان و تقویت موی سر خود باشید .

جذابیت چهره افراد به زیبایی موی سر آن ها بستگی زیادی دارد به خصوص برای خانم ها که این موضوع یک امر مهم محسوب می شود و مطمئنن هیچ خانمی به سادگی از کنار موهای آسیب دیده خود نمی گذرد و برای هر چه زیباتر شدن و درخشان تر شدن موهای خود تلاش می کنند .

یکی از راه های تقویت موهای وز و گره خورده کراتینه مو می باشد ، هدف اکثریت خانم هایی که برای کراتینه مو به آایشگاه مراجعه می کنند صافی مو می باشد اما این را بدانید که کراتینه تنها باعث صافی نمی شود بلکه باعث تقویت موهای آسیب دیده می شود و در واقع یک ترمیم کننده مو محسوب می شود .

کراتینه مو چیست ؟

کراتینه در واقع یک پروتتئین موجود در مو به صورت طبیعی می باشد که در افرادی که موهای وز و مجعدی دارند مقدار کراتین موهای آن ها کمتر می باشد و با روش کراتینه می توانند مقداری از این پروتئین را وارد موهای خود بکنند .

کراتینه باعث صاف شدن و درخشان شدن موهای شما می شود ،البته که این نکته را در نظر بگیرید که برای اینکه یک نتیجه ی خوبی از کراتینه کردن بگیرید حتما باید به سراغ یک متخصص بروید و از او بخواهید تا از بهترین مواد کراتین برای موهای شما استفاده کند .

کراتینه مو چطور انجام می شود ؟

آرایشگر شما بسه به میزان وز بودن و میزان نیاز موهای شما از مواد مخصوص کراتینه بر روی سر شما قرار می دهد و بعد از آن با اتوی مو آن مواد را بر روی سر شما تثبیت می کند ، این عملیات کراتین مو ممکن است تا چند ساعت زمان شما را بگیرد .

این نکته را در نظر داشته باشید که بعد از کراتینه کردن مو معمولا سه تا چهار روز نباید حمام بروید .

حالت مو بعد از کراتینه

مطمئنن کراتینه یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای فرار از موهای وز و می باشد بنابراین بعد از کراتینه دیگر نگران وز بودن موهای خود نباشید زیرا دیگر از آن موهای وز خبری نیست .

میزان استفاده شما به حد چشمگیری کم می شود و دیگر نیازی نیست دائم سشوار بکشید بلکه با یک برس و مقداری سرم موهای شما به خوبی حالت دارند .

مراقبت مو بعد از کراتینه کردن

* بهتر است بعد از کراتینه کردن از شامپوهای مخصوص استفاده کنید که این شامپوها فاقد سدیم سولفات ( نمک ) هستند و باعث می شوند کراتینه مو شما مقاوت بیشتری را داشته باشد و همچنین درخشانی و زیبایی موهای شما را بیشتر می کند ، بهتر است شامپوهایی را می خرید حتما خودتان پشت آن را بخوانید تا مطمئن شوید که فاقد سولفات است .

* بهتر است در حمام از آب سرد یا جوش کمتر استفاده کنید و با آب ولرم موهای خود را بشویید .

* ماسک های مو می تواند یک گزینه مناسب برای مراقبت از موهای شما در حمام باشد .

اگر می خواهید موهای خود را با سشوار بعد حمام خشک کنید از سشوار با حرارت ملایم استفاده کنید و بهتر است قبل از آن آب موهای خود را با حوله بگیرید.

ماندگاری کراتینه مو

ماندگاری کراتین بر روی موهای شما بستگی به جنس مو و همچنین مواد استفاده شده بر روی سر شما را دارد اما به طور معمول بین 2 تا 6 ماه ماندگاری دارد و پیش از این زمان ماندگاری ندارد .

چه کسانی احتیاج به کراتینه دارند ؟

معمولا افرادی که موهای وز و خشکی دارند و در واقع استفاده آن ها از مواد شیمیایی مانند انواع رنگ ها و دکلره ها زیاد بوده بیشتر نیاز به کراتینه مو را دارند در این افراد معمولا شفافیت موی آن ها از بین رفته و موهای زبر و کدری را دارند ،همچنین افرادی که استفاده آن ها از رنگ و دکلره زیاد است باعث می شود موهای خشک و آسیب دیده ایی داشته باشند .

اما به طور کلی همه ی افرادی که موهای رنگ شده ، هایلایت و طبیعی دارند می توانند از کراتینه استفاده کنند و در واقع کراتینه کردن یک راه برای ترمیم موهای آسیب دیده آن ها می باشد .

 

هر چه شما موهای نازک تر و کم حالت تری داشته باشید زودتر به نتیجه می رسید و در صورتیکه موهای ضخیم و با فر زیاد دارید ممکن است نتیجه گرفتن شما مدت بیشتری طول بکشد و به چند جلسه بینجامد.

بهترین مواد کراتینه

بهترین و معروف ترین مواد کراتینه ، مواد برزیلی است که معمولا بسه به جنس مواد ماندگاری بالایی دارد .

شما باید این نکته را در نظر بگیرید که به مقدار هزینه ایی که برای کراتینه مو خود می کنید باید توقع نتیجه را داشته باشید و با یک هزینه کم و در یک محیط غیرتخصصی نمی توان انتظار یک نتیجه عالی را از کراتینه داشته باشید بنابراین بهتر است زمانی برای کراتینه مراجعه کنید که بتوانید هزینه کافی را بکنید .

عوارض کراتین مو

مطمئنن مواد شیمیایی که استفاده می شود علاوه بر مزایایی که دارند ممکن است معایب احتمالی را نیز داشته باشند که ما در اینجا به آن ها اشاره می کنیم .

فرمالدئید : شاید اگر به دنبال کراتین مو بوده باشید و در مورد آن مطالعه کرده باشید در مورد فرمالدئید اطلاعاتی را داشته باشید ، و این سوال برای شما پیش اماده باشد که آیاد کراتینه مو با عث سرطان می شود ؟

در واقع فرمالدئید یک ماده سرطانی می باشد که در تمامی مواد کراتینه موجود است اما در موادی مانند مواد برزیلی مقدار آن کمتر است اما باز هم موجود است .آرایشگاه ها معمولا از یک سری ماسک پاک کننده برای این ماده استفاده می کنند اما باز هم به طور کامل نمی توانند آن را از بین ببرند ، در واقع ماده اصلی که باعث صافی مو می شود همین فرمالدئید است و بدون این ماده نتیجه ی مناسبی بر روی مو مشاهده نمی کنید.

بروز حساسیت : اگر شما یک پوست حساس داشته باشید ممکن است مواد کراتین باعث ایجاد خارش و بروز دانه بر روی سر شما شود .

ریزش مو : یکی دیگر از عوارض احتمالی کراتینه ممکن است ریزش مو باشد که با توجه به تجربه ی برخی از خانم ها کراتینه مو باعث نازک شدن و ریزش موی آن ها شده است .

این موضوع را در نظر داشته باشید که افراد بسیاری کراتینه مو را انجام داده اند و دچار هیچ عوارضی نشده اند در واقع این ها عوارض احتمالی کراتینه مو می باشد که شما باید در جریان این اطلاعات باشید و سپس تصمیم گیری کنید .

و به عنوان نکته ی آخر اینکه کراتینه مو برای خانم های باردار به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا در آن از مواد شیمایی استفاده می شود

منبع : Healthline

امیدواریم مقاله دوشیزه مفید بوده باشد.